|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۸۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
به ادعای برخی منابع خبری از کره شمالی، فرمانده سایبری ایالات‌متحده در یک عملیات تهاجمی سایبری علیه دفتر عمومی شناسایی در پیونگ‌یانگ، بازوی جاسوسی ارتش این کشور، دخالت داشته است.
 به ادعای برخی منابع خبری از کره شمالی، فرمانده سایبری ایالات‌متحده در یک عملیات تهاجمی سایبری علیه دفتر عمومی شناسایی در پیونگ‌یانگ، بازوی جاسوسی ارتش این کشور، دخالت داشته است.

برخی منابع خبری از حمله سایبری آمریکا به بازوی اطلاعاتی ارتش کره شمالی خبر می دهند.

بر اساس ادعاهای مطرح‌شده توسط کارشناسان امنیتی، دستور این حمله، توسط دونالد ترامپ، کمی پس از پرتاب اولین موشک بالستیک کره شمالی داده شده است؛ ادعایی که هنوز از جانب هیچ مقام آمریکایی تائید یا رد نشده است.

البته در گزارش‌های مذکور، به این نکته نیز اشاره شده است که حمله سایبری موردادعا، تنها موفق شده است اختلالات موقتی در کارکرد رایانه‌های این مرکز به وجود آورده و اثر تخریبی نداشته است. به تعبیر دیگر، تنها هدف آمریکا از انجام این حمله، دادن هشدار به مقامات کره‌ای در مورد امتداد آزمایش‌های موشکی و انجام حملات سایبری علیه کاخ سفید بوده است.

ظاهراً یکی از منابع دولتی ایالات‌متحده نیز این موضوع را تائید کرد و درصورتی‌که تائید این حمله از جانب آمریکا صحت داشته باشد، این بدان معنی است که تنش‌های بین دو کشور، از حالت لفاظی خارج‌شده و فاز عملیاتی به خود گرفته است.

این حمله سایبری، می‌تواند معانی مختلفی به همراه داشته باشد. در وهله اول، ممکن است تهاجم سایبری صورت گرفته، بخشی از عملیاتی باشد که جیمز ماتیس (James Matis) وزیر دفاع ایالات‌متحده، به طرز مخفیانه‌ای به آن اشاره داشت. متیس، به‌صورت ضمنی، در صحبت‌هایی، کره شمالی را تهدید به پاسخ متناسب کرده بود اما توضیح نداد که آیا این پاسخ، شامل استفاده از قابلیت‌های جنبشی ایالات‌متحده می‌شوند یا خیر.

از طرفی ممکن است ایالات‌متحده قصد داشته باشد تا با انجام این حمله، تنها گوشه‌ای از توان خود را به رخ کره‌ای‌ها بکشد و ضمن در اختیار گذاشتن زمان لازم برای حل‌وفصل ماجرا، پیونگ‌یانگ را متوجه عواقب خطرناک تنش با واشنگتن نماید؛ موضوعی که البته رصد واکنش احتمالی کره، می‌تواند به درک بهتر ماجرا، کمک شایانی کند.

البته ممکن است ایالات‌متحده از انجام چنین حملاتی، قصد کشاندن میدان نبرد، به عرصه غیر جنبشی را داشته باشد و بخواهد با بهره‌گیری از این روش، هزینه‌های درگیری مستقیم با پیونگ‌یانگ را کاهش دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین