|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۸۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
مردم ایران هنوز به کارت‌های بین‌المللی اعتباری دسترسی ندارند، اگر چه بانک‌های ایرانی به شبکه سوئیفت که اجازه نقل و انتقادات بین‌المللی را می‌دهد متصل شده‌اند، هنوز بسیاری شکایت دارند که قادر نیستند به بازارهای مالی جهانی دسترسی داشته باشند.
آسوشیتدپرس از تهران گزارش داد: تهدیدات ترامپ علیه توافق هسته‌ای ایرانی‌ها را نسبت به آمریکا بدبین‌تر کرده است.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هم‌زمان که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را تهدید می‌کند، ساکنان تهران احساس می‌کنند که نه تنها تاکنون بهره مورد نظر از توافق را نبرده‌اند، بلکه بدبینی آنها نسبت به آمریکا بیشتر شده است.

ترامپ قرار است هفته جاری یک سخنرانی ارائه دهد که انتظار می‌رود در آن تصمیم خود را درباره‌ توافق هسته‌ای مشخص کند و طبق گمانه‌زنی‌ها پایبندی ایران را تایید نکند. بنا بر این، سرنوشت توافق به کنگره ارجاع داده می‌شود و احتمالا تحریم‌های جدید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع خواهد شد.

آسوستیدپرس پس از گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم تهران گزارش داد: تقریبا تمامی آنها نگرانی‌هایی مشابه داشتند، از جمله این که منافع مورد انتظار از توافق هسته‌ای هنوز به مردم این کشور نرسیده است، هر چند که دولت قراردادهای چندین میلیون دلاری هواپیما امضاء کرده است، تورم همچنان بالا است و نرخ بیکاری کاهش نیافته است.

آنها همچنین می‌گویند که تهدیدات ترامپ مشابه همان هشدارهایی است که رهبران ایران از سال 1979 تا کنون داده‌اند، آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند. این احساسات تندروها و اصلاح‌طلبان را متحد کرده است. در واقع اعتماد مردم ایران نسبت به توافق هسته‌ای در طول زمان کاهش یافته است. توافقی که به محدودیت برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های این کشور منجر شد.

نتایج نظر سنجی ایران پل، موسسه تحقیقاتی مستقر در تورنتو در سپتامبر 2015 نشان می‌دهد که 45 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که اطمینان ندارند آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بماند. نظر سنجی جدید این موسسه در سپتامبر 2017 نیز نشان می‌دهد که 77 درصد ایرانی‌ها به آمریکا اطمینان ندارند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: مردم ایران هنوز به کارت‌های بین‌المللی اعتباری دسترسی ندارند، اگر چه بانک‌های ایرانی به شبکه سوئیفت که اجازه نقل و انتقادات بین‌المللی را می‌دهد متصل شده‌اند، هنوز بسیاری شکایت دارند که قادر نیستند به بازارهای مالی جهانی دسترسی داشته باشند.

با این حال، هنوز افرادی هستند که امیدواری خود را نسبت به توافق هسته‌ای حفظ کرده‌اند. سفارت آلمان در تهران روز یک‌شنبه یک پلاکارد روی دیوار خود نصب کرد که روی آن نوشته بود: آری به برجام.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین