|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۸۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
جعفر کاشانی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس روز گذشته حرف‌هایی زد که می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد.
 جعفر کاشانی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس روز گذشته حرف‌هایی زد که می‌تواند در نوع خود جالب توجه باشد.

البته بخشی از صحبت‌های کاشانی با ضد و نقیض همراه بود و گاهی منظور دقیق ایشان را متوجه نشدیم اما عین این مصاحبه را می‌خوانید:

*شما در جایی گفته بودید که پرسپولیس نیاز به تفکرات جدید دارد. این حرف شما به آن معناست که برانکو باید از تیم برود؟

نه من چنین حرفی نزدم و متأسفانه از صحبت‌های ما همیشه برداشت شخصی می‌شود. بنده از کسی انتقاد نکردم و اتفاقاً خودم یکی از حامیان اصلی برانکو هستم اما اعتقاد دارم ذهنیت شاگرد کلاس اول با شاگرد کلاس ششم فرق دارد.

*منظورتان را شفاف‌تر بیان می‌کنید؟

یک زمانی پرسپولیس قهرمانی می‌خواست و باید طوری هدف‌گذاری می‌کردیم که به دنبال کسب قهرمانی برویم اما امروز قهرمان ایران شده‌ایم و باید به دنبال قهرمانی آسیا باشیم. باید تفکرات، سیاست و حتی افرادمان را عوض کنیم.

*این موضوع باز هم به ایجاد تغییر در کادر فنی مربوط می‌شود؟

ای بابا! من می‌گویم سیاست را عوض کنیم، شما می‌گویید تغییر کادر فنی. من یک تئوری را بیان می‌کنم. یک زمانی پرسپولیس 12 ساله بود و یک چیزی می‌خواست، امروز 20 ساله شده و چیز دیگری را طلب می‌کند. امروز هم باید قهرمان ایران شویم و هم قهرمان آسیا که به همین خاطر باید سیاست‌های‌مان را عوض کنیم.

*پس شما می‌گویید برانکو بماند اما سیاستش را عوض کند؟

اصلاً حرف من به برانکو چه ربطی دارد؟ صحبت من کلی است. برانکو یک مربی فهمیده است، آدم فهیم و منطقی اما دیگر تیم‌ها می‌خواهند پرسپولیس را به زیر بکشند و ما باید به این موضوع فکر کنیم.

*من یک بار دیگر موضوع را مطرح می‌کنم. شما می‌گویید در هر مقطعی باید سیاست‌ها عوض شود، آیا آدم‌ها هم باید تغییر کنند یا نه؟

ببینید، هرکسی برای یک زمان خاصی خوب است. هر دوره‌ای هم شرایط خاص خودش را دارد. باید با تعامل و بدون منیت و در جهت منافع ملی‌مان حرکت کنیم. اگر کسی می‌تواند در رأس مشکلات تأثیرگذار باشد، به دور از منیت، منافع ملی را در نظر بگیریم و آغوش‌مان را برای این‌ فرد باز کنیم. یک عده می‌خواهند پرسپولیس را زمین بزنند و اگر دو بازیکن در تیم با هم درگیر شدند، این را به کل باشگاه تعمیم می‌دهند، در حالی که چنین تفکری صحیح نیست.

* می‌شود نظرتان را در مورد اتفاقات حاشیه‌ساز و جنجالی در اردوی امارات بگویید؟

ببین عزیز من! استقلال و پرسپولیس دو تیم بزرگ هستند و هر چیزی ممکن است در آن اتفاق بیفتد. شاید واقعیت داشته باشد و شاید واقعیت نداشته باشد. اگر من صبح از خواب بیدار شوم و چشم‌هایم پف کرده باشد، دلیل نمی‌شود که فلان کار را کرده باشم! اینجاست که باید مدیریت خودش را نشان بدهد. نیاز است تمام عوامل به پرسپولیس کمک کنند چون در سفرهای خارجی به نام ایران در بازی‌ها شرکت می‌کند. اگر من لنگ می‌زنم، شما باید نگاه ملی داشته باشید و این موضوع را ننویسید که کاشانی لنگ می‌زند!

*وقتی با محرومیت پرسپولیس یک آبروریزی رسمی صورت گرفت، مدیریت باشگاه باید چه‌کار می‌کرد؟

این‌ها وظیفه مدیریت باشگاه را سنگین می‌کند و روی تیم اثر می‌گذارد. اگر پرسپولیس قهرمان شود، خیلی از پنجره‌ها اتوماتیک باز می‌شوند. همین که ما بتوانیم قهرمانی‌مان را حفظ کنیم و به مدارج بالاتر برسیم، سیاست جدید می‌خواهد. همه سیاست‌های مدیریتی که در ذهن جعفر کاشانی نهفته نیست اما شاید در ذهن دیگران باشد. البته مسئولان وزارت ورزش توجه خاصی به این باشگاه دارند اما آرزویم این بود که باشگاه در بخش خصوصی و در چارچوب طرح‌های ملی با حمایت مسئولان نظام مدیریت می‌شد.

*من هنوز جواب سؤالم را نگرفتم. شما اعتقاد ندارید با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه و محرومیت مهدی طارمی، آبروی باشگاه رفته؟

اصلاً آبروی فوتبال ایران رفت! ما دشمنان زیادی داریم اما فرهنگ غنی هم داریم که می‌تواند روی فرهنگ بین‌الملل نیز تأثیر بگذارد. باید کار فرهنگی کنیم تا همه چیز جبران شود. ما باید خیلی از مسائل را رعایت کنیم. یک بچه خواسته یا ناخواسته حرکتی می‌کند که انعکاس جهانی دارد اما این باشگاه همیشه راه خودش را می‌رود.

*اصلاً تمام این بحث‌ها را فراموش کنید‌‌؛ این آخرین سؤال ماست، شما شخصاً موافق ادامه همکاری باشگاه با برانکو هستید یا مخالف؟

چرا باید مخالف باشم؟ برانکو آدم بزرگی است اما هر ساعت، هر روز و هر سال شرایط خاص خودش را دارد. من می‌گویم باشگاه امروز به بلوغ رسیده و باید تفکرات جدید، سیاست جدید، هدف‌های جدید و افراد جدید در جایگاه‌های مختلف بیایند و این تیم را هدایت و مدیریت کنند.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین