کد خبر: ۱۸۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
از چندی پیش از طریق منابع خبری از فعالیت باندی در زمینه جعل اسناد و مدارک دولتی با خبر شدیم و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.
یک باند بزرگ جعل اسناد و مدارک آموزشی و دولتی توسط ماموران پلیس پایتخت منهدم شد.

سردار حسین رحیمی در این باره گفت: از چندی پیش از طریق منابع خبری از فعالیت باندی در زمینه جعل اسناد و مدارک دولتی با خبر شدیم و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: سرانجام شب گذشته اعضای این باند 10 نفره شناسایی و دستگیر و این باند نیز منهدم شد.

رییس پلیس پایتخت اظهار کرد: ماموران در بازرسی اموال موجود در مکان مخفیانه اعضای این باند صدها مهر متعلق به دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت کشور، قوه قضاییه، آموزش و پرورش و ... را کشف و ضبط کردند. همچنین در بررسی اموال کشف شده از این افراد تعداد زیادی مدارک مجعول از جمله مدارک تحصیلی از مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی تا فوق‌لیسانس کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه تحقیقات در خصوص ابعاد مختلف این پرونده ادامه دارد، گفت: اعضای این باند به شکلی حرفه‌ای ماموریت خود را انجام داده و تشخیص اسناد مجعول با هوشیاری کارگاه‌های آگاهی انجام شد اما هیچ یک از موارد در سیستم‌های استعلامی ثبت نشده و به عبارتی فاقد هرگونه اعتبار بود.

رحیمی با اشاره به فعالیت اعضای این باند، گفت: شهروندان بدانند که مدارک جعلی به هیچ عنوان اعتبار نداشته و با توجه به اینکه اسناد در سامانه‌ها به ثبت می‌رسد قابلیت تشخیص آن در کوچک‌ترین استعلام وجود دارد از این رو به هیچ عنوان نباید فریب این افراد را خورد.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین