|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
کد خبر: ۱۸۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
پیروزبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توقف شماره‌گذاری 9 خودرو توسط پلیس به دلیل استاندارد نبودن سیستم سوخت رسانی، عنوان کرد: ما با یک مصوبه روبرو هستیم و این مصوبه مربوط به هیات دولت و در رابطه با خودروهای فرسوده بوده است که باید مدنظر قرار گیرد و اگر خودرویی مصرف سوخت بالاتر از 8.5 در 100 کیلومتر داشته باشد حتما باید یک خودروی فرسوده از چرخه خارج شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان این که میزان استاندارد گوگرد موجود در بنزین عدد ۵۰ است، گفت: طبق آخرین نمونه‌گیری صورت گرفته توسط این سازمان، وزارت نفت و دادستانی این عدد در بنزین تهران ۵۸ و در میانگین کلان‌شهرها ۴۸ بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، نیره پیروزبخت صبح امروز در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی ملی استاندارد در محل ساختمان این سازمان برگزار شد، با اشاره به آخرین نمونه‌گیری‌های مورد بررسی توسط سازمان ملی استاندارد، وزارت نفت و دادستانی در مورد بنزین، اظهار کرد: حداکثر میزان بنزن موجود در بنزین باید عدد یک باشد که در سال ۱۳۹۵ این موضوع رعایت شده و در نمونه گیری اخیر تهران به عدد ۰.۹ رسیده‌ایم که پایین تر از حد استاندارد است و مطلوب شدن وضعیت را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در مورد گوگرد میزان استاندارد عدد ۵۰ است، اما در نمونه گیری مورد نظر این عدد در تهران ۵۸ بوده که بالاتر از حد استاندارد است، اما در کلانشهرها به عددی معادل ۴۸ رسیده‌ایم که نشان می‌دهد میانگین گوگرد موجود در بنزین وضعیتی مطلوب دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این‌که به چه علت دادستانی به موضوع نمونه گیری بنزین ورود کرده و پیش از این تنها سازمان ملی استاندارد تنها با همکاری وزارت نفت این مساله را مدنظر قرار می‌داد؟ تصریح کرد: در سال جاری با توجه به شبهاتی که پیش آمده بود دادستانی درخواست کرد که قصد دارد در نمونه گیری‌های بنزین حضور داشته باشد و ما نیز با این مساله موافقت کردیم.

پیروزبخت در پاسخ به این که آیا تعداد خودروهایی که قرار است براساس مصوبه مربوطه ۸۵ مورد استاندارد خودرویی را تا ابتدای دی ماه سال ۱۳۹۷ مدنظر قرار دهند، مشخص شده است یا خیر؟ اعلام کرد: ما در این رابطه نه نامی از خودروها می‌بریم و نه تعداد خودروهای مربوطه را اعلام می‌کنیم. باید تا موعد زمانی مربوطه منتظر ماند تا ببینیم کدام یک از خودروها نمی‌توانند استانداردهای خودرویی تدوین شده را ارتقاء دهند.

"باطری" و "لاستیک" خودروهای وارداتی مشمول تایید نو شد

وی ادامه داد: اگر خودرویی وجود دارد که ایمنی‌ها را رعایت نمی‌کند اما ارزان قیمت است برای ما ایمنی و سلامتی مردم برای ما اهمیت دارد.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین در مورد بنزین یورو ۴ و نیز وضعیت خودروها در ایران یادآور شد: در حال حاضر در دنیا یورو ۴ تولید می‌شود ولی هنوز بنزین ما در حد یورو ۴ است و باید بتوانیم وضعیت بنزین و خودرو را در کشور با یکدیگر هماهنگ کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه با اعلام اتخاذ سیاست جدید استاندارد برای خودروهای وارداتی خاطر نشان کرد: در رابطه با خودروهای وارداتی سیاست‌های جدیدی اتخاذ شده و در سال جاری اعلام کرده‌ایم که باطری و لاستیک باید مشمول تایید نو شوند، چرا که باید حتما تاییدیه‌های لازم را از کشور مبدأ جهت واردات اتخاذ کنند و علاوه بر این وجود نمایندگی‌های مجاز نیز اجباری شده است.

همه محصولات ایرانی باید استاندارد شوند

پیروزبخت با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست سال جاری سازمان ملی استاندارد در راستای فعالیت‌های صورت گرفته دولت دوازدهم عنوان کرد: افزایش پوشش استاندارد به همه محصولات داخلی یکی از مسائلی است که باید براساس تاکید مقام معظم رهبری و نیز سیاست‌های موجود مدنظر قرار گیرد، اما باید بدانید که این اتفاق یک یا دو ساله انجام نمی‌شود، هرچند در شش ماهه نخست سال جاری ۳۰۷۴ استاندارد ملی در رابطه با کالاهای مختلف تدوین شده است.

وی اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۱۰ هزار بازرسی فنی مدنظر قرار گرفته و علاوه بر این تعداد کل پروانه‌های علامت استاندارد به ۳۵ هزار مورد رسیده است. در رابطه با بازرسی دوره‌ای آسانسورها نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته و ۳۳۰۰ بازرسی انجام شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به وضعیت جایگاه‌های سی ان جی نیز گفت: ۲۴۰۰ جایگاه سی ان جی مورد بازرسی قرار گرفته که ۱۶۰۰ مورد آن اقدام به رفع نقص کرده‌اند. علاوه بر این ۴۰۰ جایگاه در این شش ماهه مورد بازرسی مجدد قرار گرفتند که ۱۳۰ مورد از آنها به دلیل عدم انطباق با همکاری شرکت گاز انشعاب گازشان قطع شده است.

توضیح استاندارد درباره توقف شماره‌گذاری 9 خودرو توسط پلیس

پیروزبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر توقف شماره‌گذاری 9 خودرو توسط پلیس به دلیل استاندارد نبودن سیستم سوخت رسانی، عنوان کرد: ما با یک مصوبه روبرو هستیم و این مصوبه مربوط به هیات دولت و در رابطه با خودروهای فرسوده بوده است که باید مدنظر قرار گیرد و اگر خودرویی مصرف سوخت بالاتر از 8.5 در 100 کیلومتر داشته باشد حتما باید یک خودروی فرسوده از چرخه خارج شود.

وی ادامه داد: ما این مساله را به پلیس اعلام کردیم تا مدنظر قرار گیرد و این موضوع یک زنجیره موازی است و براساس زمان آزمایش و کنترل تعیین شده براساس مصوبه هیات وزیران عمل می‌کنیم.

استاندارد "نان" اجباری و رعایت آن به عهده وزارت بهداشت است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در مورد تفاهم نامه‌های این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد دو تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد که یکی از آنها در ارتباط با کنترل نان سنتی است. در این رابطه باید خاطر نشان کرد که این مساله برعهده وزارت بهداشت بوده و استاندارد آن اجباری است. این که آنها چه فعالیتی را در دستور کار قرار دادند اطلاعی از آن نداریم اما سازمان ملی استاندارد گاها از نان‌های سنتی نمونه برداری می‌کند تا ببینیم جوهر قند یا نمک موجود در نان براساس استانداردها پخت می‌شود.

پیروزبخت در مورد استاندارد گندم و آرد نیز یادآور شد: همه استانداردهای غذایی در حال کنترل است، اما در مورد گندم و آرد نیز آزمایش‌ها مدنظر قرار می‌گیرد که این مساله در ارتباط با آرد اهمیت بیشتری دارد که پس از تبدیل گندم و اختلاط آن است.

وی در پایان و در ارتباط با بازرسی ادواری و اجباری آسانسورها به ویژه آسانسورهای منازل مسکونی، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد تمایل داریم منازل مسکونی به صورت داوطلبانه جهت ورود بازرسان استاندارد اقدام کنند و در این رابطه باید تاکید کرد همان طور که مردم به بیمه آسانسورها توجه دارند باید از ایمنی آسانسورها نیز مطمئن شوند، چرا که خدایی ناکرده پس از رخدادهای ناگوار دیگر سلامت انسان‌ها بازپس گیرنده نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین