کد خبر: ۱۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
مردم حق دارند در جریان اطلاعات مالی جشنواره ها باشند و نگاه دلسوزانه و سازنده رسانه ها، به دست اندرکاران چنین رویداد مهم هنری، این فرصت را می دهد تا خطاهای احتمالی را کاهش و کیفیت برگزاری جشنواره را افزایش دهند.
رییس سازمان سینمایی ضمن تعیین وظایف و ماموریت های شورای سیاستگذاری سی وششمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: مردم حق دارند در جریان اطلاعات مالی جشنواره ها باشند.

 محمد مهدی حیدریان در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی وششمین جشنواره ملی فیلم فجر در سازمان سینمایی افزود: تصویب مقررات و شیوه برگزاری جشنواره و بخش های آن، اولویت اول است و در ادامه اعضای هیات انتخاب و آیین نامه انتخاب فیلم ها، اعضای هیات داوری و آیین نامه داوری آثار، بزرگداشت ها و آیین ها باید جزو وظایف شورا قلمداد شود.

رییس شورای سیاستگذاری سی وششمین جشنواره ملی فیلم فجر، تصویب بودجه جشنواره و تامین کنندگان مالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری جشنواره در حین برگزاری را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره های ملی و بین المللی فجر را مهمترین و با شکوه ترین رویداد هنری همزمان با جشن های پیروزی انقلاب اسلامی دانست و با تاکید بر شفاف سازی هزینه های جشنواره های سینمایی اظهار داشت: همزمان با تلاش برای پرشکوه تر شدن و مردمی بودن جشنواره فیلم فجر باید برای صرفه جویی و شفاف سازی هزینه های این رویدادها و فرایند اجرایی آن تلاش کنیم.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد حرفه ای سینمای ایران و برگزاری همزمان آن با دهه مبارک فجر با پیشینه ای به قدمت انقلاب اسلامی ارزش و اهمیت آن را دو چندان می کند.

حیدریان مردم و افکار عمومی را حامیان اصلی جشنواره فیلم فجر دانست و گفت: مردم حق دارند در جریان اطلاعات مالی جشنواره ها باشند و نگاه دلسوزانه و سازنده رسانه ها، به دست اندرکاران چنین رویداد مهم هنری، این فرصت را می دهد تا خطاهای احتمالی را کاهش و کیفیت برگزاری جشنواره را افزایش دهند.

رییس شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ادامه داد: فارغ از فضاسازی و بازی رسانه ای خود را موظف به شفاف سازی می دانیم و بر اساس آغاز اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید، هزینه های دوره های پیشین جشنواره های فجر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفته و در جشنواره سی و ششم فجر نیز اطلاعات مالی این رویداد اطلاع رسانی می شود.

وی با اشاره به اهمیت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و تجارب سه دهه اخیر گفت: جشنواره محلی برای کشف و معرفی استعدادهای درخشان در کنار بهره گیری و قدرشناسی از تجارب به بار نشسته صاحبان تجربه و علم این هنر بی بدیل، نسبت به ایفای سهم از برنامه جامع سینمای ایران است.

علیرضا رضا داد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ نیا و ابراهیم داروغه زاده از اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند که در نخستین جلسه فراخوان این دوره و شیوه برگزاری و بخش های آن را نهایی کردند که بزودی اعلام می شود.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سی وششمین جشنواره ملی فیلم فجر روز گذشته(شنبه) در سازمان سینمایی برگزار شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین