|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
پیش از ترک هواپیمان «شیخ لاهور» برادر زاده مام جلال سوار هواپیما شد و پرچم عراق را برای پوشاندن تابوت در اختیار داشت، ما تابوت را به تشریفات دولت اقلیم کردستان تحویل دادیم اما بعد متوجه شدیم که پرچم کردستان را به جای پرچم عراق بر روی تابوت قرار داده اند.
یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق تأکید کرد تصمیم قرار گرفتن پرچم اقلیم کردستان به جای پرچم عراق بر روی تابوت حامل پیکر جلال طالبانی از سوی تشریفات بارزانی گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛ «آلا طالبانی» یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق و از نزدیکان خانواده جلال طالبانی اعلام کرد که خانواده و دفتر رئیس جمهور پیشین عراق خواستار پوشاندن تابوت حامل پیکر او با پرچم عراق بودند.

بعد از اینکه ماجرای پوشانده شدن تابوت حامل پیکر جلال طالبانی اولین رئیس جمهور کُرد عراقی با پرچم اقلیم کردستان عراق جنجال زیادی به پا کرد، آلا طالبانی تأکید کرد که تشریفات دولت اقلیم کردستان پرچم این اقلیم را به جای پرچم عراق بر روی تابوت طالبانی قرار داده است.

به نقل از «رادیو نوا»،او با صدور بیانیه ای تأکید کرد که شخصا در آلمان با خانواده طالبانی بوده و با همان هواپیمایی که پیکر جلال طالبانی را به عراق آورد به سلیمانیه آمده است و گفت: سرود ملی عراق نواخته شد،‌پرچم عراق هم روی خودروی حامل پیکر طالبانی قرار داشت.

او افزوده: پیش از ترک هواپیمان «شیخ لاهور» برادر زاده مام جلال سوار هواپیما شد و پرچم عراق را برای پوشاندن تابوت در اختیار داشت، ما تابوت را به تشریفات دولت اقلیم کردستان تحویل دادیم اما بعد متوجه شدیم که پرچم کردستان را به جای پرچم عراق بر روی تابوت قرار داده اند.

پیشتر نیز  ائتلاف اتحادیه میهنی کردستان در پارلمان عراق از دفتر سیاسی این حزب خواست در خصوص قرار گرفتن پرچم اقلیم کردستان به جای پرچم عراق بر روی تابوت جلال طالبانی رئیس جمهور درگذشته این کشور تحقیق و بررسی صورت بگیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین