|
|
امروز: شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
رئیس جمهور در حکمی دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی را به عنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر منصوب کرد.
به نقل از سایت اطلاع رسانی دولت در متن حکم دکتر حسن روحانی خطاب به رحمانی فضلی آمده است:" بر اساس ماده 33 اصلاحی قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و نظر به مراتب تعهد، تجربه و مدیریت موفق اجرایی، به موجب این حکم جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برمی‌گزینم.امید است با عنایات الهی و همکاری نخبگان و واحدهای ذی ربط، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، موفق باشید."

بر طبق قانون رئیس جمهور مستقلا و یا به پیشنهاد جانشین رئیس ستاد فردی را به عنوان دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر برای مدت 5 سال انتخاب و منصوب می نماید ، انتصاب مجدد نیز بلامانع است.دبیر کل ستاد همطراز معاون رئیس جمهور شناخته می شوند.

ستاد مبارزه با مواد مخدر چه می کند؟

بمنظور پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق موادمخدر و به موجب ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 3/8/67 مجمع  تشخیص مصلحت نظام، ستادی به ریاست رییس جمهور تشکیل و کلیه عملیات اجرایی و قضایی و برنامه های پیشگیری و آموزش عمومی و تبلغ علیه موادمخدر در این ستاد متمرکز خواهد بود.

پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با قاچاق موادمخدر از هر قبیل، اعم از تولید، توزیع، خرید، فروش و استعمال آنها و تمرکز کلیه عملیات اجرایی، قضایی و برنامه های پیشگیری و آموزش عمومی و تبلیغ علیه موادمخدر از اهداف این ستاد است.

وظایف ستاد مبارزه با مواد مخدر،سیاستگزاری ، برنامه ریزی ، هماهنگی ، نظارت و .... در تمامی ابعاد از جمله : مقابله با ورود مواد مخدر به داخل کشور. مقابله با عرضه. امور فرهنگی ، تبلیغات ، آموزش عمومی و کاهش تقاضا. درمان و باز پروری است.

اعضاء ستاد

 رئیس جمهور - رئیس ستاد

 دادستان کل کشور

 وزیر کشور

 وزیر اطلاعات

 وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

 وزیر آموزش و پرورش

رئیس سازمان صدا و سیما

 فرمانده نیروی انتظامی

 رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران

 رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی

 فرمانده نیروی مقاومت بسیج

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین