|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۸۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
از سوی دیگر، رسانه‌های وابسته به انصارالله اعلام کردند، جنبش مردمی انصارالله مانع پیشروی ارتش عربستان به پایگاه "الشرفه" در اطراف نجران در مرزهای این کشور شده که در پی آن تعدادی از سربازان سعودی کشته شدند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن که حامی انصارالله است، گفت: مرحله کنونی درگیری‌ها در دفاع از میهن و مقابله با ائتلاف متجاوز عربی مهم‌ترین و بیشترین آمادگی ارتش و کمیته مردمی محسوب می‌شود. در عین حال جنبش مردمی انصارالله مانع پیشروی ارتش عربستان به سمت پایگاه "الشرفه" در اطراف نجران در مرزهای این کشور شد.

 به نقل از سایت العهد لبنان، سرهنگ دوم شرف غالب لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به انصارالله اظهار داشت، هدف عملیات دفاعی استراتژیک در مرحله کنونی مقابله و شکست تجمعات دشمن، مقابله با پیشروی و به شکست کشاندن هرگونه افزایش تنش احتمالی نیروهای ائتلاف عربی با هر میزان و قدرتی است.

وی اشاره کرد، عملیات دفاعی تنها محدود به ممانعت نیست بلکه شامل عملیات هجومی ناگهانی به پایگاه‌های دشمن در عمق خاک عربستان نیز می‌شود. تشکیلات ارتش و کمیته‌های مردمی در راستای تحلیل قوای دشمن و مزدورانش گاهی در حین حمله موضع دفاعی به خود می‌گیرند و سپس دوباره حمله می‌کنند. همچنین قادر به استتار و سردرگم کردن دشمن و شکستن خطوط دفاعی آن با پشتیبانی یگان‌های مربوطه هستند.

این مقام نظامی افزود: بخش‌های دفاعی ارتش و کمیته مردمی ضمن ماموریت‌های کنونی خود از تجهیزات دفاع هوایی نیز برای خنثی کردن جنگنده‌های ائتلاف متجاوز استفاده می‌کنند علاوه بر آن به تخریب پایگاه‌ها و ساقط کردن جنگنده‌های دشمن هم می‌پردازند.

وی همچنین از اجرای عملیات ناگهانی برای خنثی کردن تجهیزات دریایی دشمن برای ممانعت از حملات آنها علیه نیروهای زمینی و مقابله با تحرکات دریایی در سواحل یمن خبر داد.

سرهنگ لقمان در پایان افزود، تحرکات آتی دشمن با قدرت و ثبات مردان صادق یمنی مواجه خواهد شد، خسارت و ننگ برای آنها و پیروزی از آن قهرمانان مدافع کرامت و حاکمیت یمن خواهد بود.     

از سوی دیگر، رسانه‌های وابسته به انصارالله اعلام کردند، جنبش مردمی انصارالله مانع پیشروی ارتش عربستان به پایگاه "الشرفه" در اطراف نجران در مرزهای این کشور شده که در پی آن تعدادی از سربازان سعودی کشته شدند.

این منابع افزودند، ارتش عربستان حملات را در این منطقه آغاز کرد.

رسانه‌های عربستان اعلام کردند، جنگنده‌های ائتلاف عربی ضد یمن تجهیزات نظامی انصارالله و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در مرزهای یمن و عربستان هدف قرار دادند.

پیشتر نیز رسانه‌های سعودی اعلام کرده بودند، چهار سرباز عربستانی در درگیری‌ها با انصارالله و نیروهای صالح در مرز جنوبی با یمن کشته شده‌اند.

کانال "المسیره" انصارالله نیز تصاویری از دو سرباز اسیر پخش کرد و اظهار داشت که آن دو از تیپ ششم ارتش عربستان هستند و در نجران به اسارت درآمده‌اند.

دو نظامی اسیر نام‌ برده در این فیلم از رهبری عربستان خواستند جنگ را در یمن متوقف و اقدام به تبادل اسیران با انصارالله کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین