|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۸۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
این‌ها باید رصد شود و اگر قرار است ائتلافی انجام شود،‌ همه باید صفر تا صد پای آن بایستند و تنها برای رای آوری ائتلاف نکنند، بلکه به اصول آن پایبند باشند و پیامدهای بعد از آن را هم بپذیرند.
یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت که هنوز درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با گروه‌های دیگر در انتخابات‌های آینده تصمیمی اتخاذ نشده است.

محمدرضا تابش درباره اظهارات رئیس فراکسیون امید در خصوص عدم ائتلاف با معتدلین در انتخابات آینده اظهار داشت: اظهاراتی که عارف درباره موضوع ائتلاف داشت، تقطیع شده و تنها بخشی از آن منعکس شده است. ایشان در واقع ائتلاف را رد نکرده است. هنوز هم این بحث صورت نگرفته که آیا در انتخابات آینده ائتلاف انجام شود یا خیر.

وی افزود: به هر حال ائتلاف در بسیاری موارد اثرات خوبی داشته، اما در جاهایی هم حوادثی اتفاق افتاده است. از جمله این سوال را ایجاد می کند که موتلفین ما الان کجا هستند، چه می‌کنند و چه موضعی دارند؟ این‌ها باید رصد شود و اگر قرار است ائتلافی انجام شود،‌ همه باید صفر تا صد پای آن بایستند و تنها برای رای آوری ائتلاف نکنند، بلکه به اصول آن پایبند باشند و پیامدهای بعد از آن را هم بپذیرند.

تابش ادامه داد: در حال حاضر کارگروهی وضعیت شورای عالی و ترمیم‌هایی که باید در آن صورت گیرد و نقدهایی که به آن وارد می‌شود را مورد بررسی قرار می دهند تا به زمان انتخابات نزدیک‌تر شویم و آن وقت این موضوع هم جزء سیاست‌هایی خواهد بود که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی درباره عملکرد شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز گفت: در هر صورت جامعه رو به تکامل است و تشکیلات هم باید رو به تکامل باشد تا بتواند نیازها و خواست‌های همه را تحت پوشش قرار دهد. همچنان که در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری نسبت به انتخابات مجلس ترمیم‌هایی اتفاق افتاد. در مقام عمل هم باز نقدهایی وارد است و خلاء‌ها و ضعف‌هایی وجود دارد. به هر حال تشکلی که می‌خواهد رهبری اصلاح طلبان در انتخابات را به عهده بگیرد، باید جامعیت داشته باشد.

نائب رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در فراکسیون امید هم دوستان ما تقریبا به این نتیجه رسیده‌اند لیست اعضا را منتشر کنند. وقتی تکلیف انتشار لیست مشخص شود،‌ متعاقب آن قاعدتا همین موضوع در فراکسیون امید مطرح خواهد شد که در رابطه با ائتلاف چه نظری داشته باشیم، البته ما به عنوان جزئی از تشکیلاتی که در حیطه راهبری اصلاحات حضور دارد،‌ تابع نظر جمع خواهیم بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین