|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۳
کد خبر: ۱۸۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
با آغاز لیگ برترهفدهم و تداوم گلزنی مهدی طارمی مشخص شد که مهاجمان لیگ ایران امسال هم باید برای عنوان دومی در جدول گلزنان تلاش کنند چراکه تا وقتی طارمی با فاکتورهای سرعت و جاگیری مثالزدنی اش در پرسپولیس هجومی برانکو باشد، شانسی برای فتح کفش طلا نیست. اما یک اتفاق شوکه کننده انگیزه را به رقبای طارمی برگرداند.
 با آغاز لیگ برترهفدهم و تداوم گلزنی مهدی طارمی مشخص شد که مهاجمان لیگ ایران امسال هم باید برای عنوان دومی در جدول گلزنان تلاش کنند چراکه تا وقتی طارمی با فاکتورهای سرعت و جاگیری مثالزدنی اش در پرسپولیس هجومی برانکو باشد، شانسی برای فتح کفش طلا نیست. اما یک اتفاق شوکه کننده انگیزه را به رقبای طارمی برگرداند.

طارمی که هرفصل با ناآمادگی و بهانه های مختلف چند هفته نخست را از دست می داد، در ادامه باز هم رقبایش را در کورس اقای گلی جا می گذاشت و پایان فصل با چندگل اختلاف بهترین تمام کننده لیگ ایران لقب می گرفت و خراب کردن دهها فرصت مسلم گلزنی هم مانع این امر نمی شد. این مرتبه اما به نظر می رسد حکم فیفا ، سایه طارمی را از سر مهاجمان لیگ برداشته باشد و فرصت طلایی برای گرفتن جای طارمی مهیا کرده است.

مهاجمی که در پایان هفته هشتم سه رقیب همسایه و تعقیب‌کننده در کنار خود دید. عیسی آل‌کثیر، مرتضی تبریزی و در کنار آنها مرتضی آقاخان مهاجمان پنج گله و چهار گله لیگ بودند و چه بسا اگر بازیکن پیکان هفته هشتم محروم نبود در کنار آنها می‌توانست با پنج گل در کورس آقای گلی باشد.

با این همه به نظر می‌رسد شرایط محمد قاضی در کنار آمادگی بالای او که همه از آن حرف به میان می‌آوردند و معتقدند حقش پوشیدن پیراهن تیم ملی است از نظر شرایط در کورس قرار گرفتن اوضاعی به مراتب بهتر از بقیه رقبا یعنی تبریزی، آل‌کثیر و آقاخان دارد که فعلا تعقیب‌کنندگان جدی این مهاجم در غیاب مهدی طارمی که حسابی جاده را برای این بازیکنان خلوت کرده، به حساب می‌آیند. همین مساله باعث شد نگاهی به عملکرد و امتیازآوری این مهاجمان تا پایان هفته هشتم داشته باشیم و کیفیت کار آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

مدعی شدن پدیده با قاضی70 گله
با زدن پنج گل و اعلام لیست تیم ملی خیلی‌ها در کنار برخی تازه‌واردها منتظر اعلام نام هایی جدید در فهرست کی‌روش بودند که یکی از این نفرات محمد قاضی بود که فصل بسیار خوبی را با پدیده و تیم مهاجری تجربه می‌کند. قاضی که بازدن گل مقابل پارس جنوبی توانست طبق آمار اعلام شده هفتادمین گل خودش را در لیگ برتر طی چند فصل حضور در فولاد، ذوب آهن، پرسپولیس، استقلال، صبا، نفت تهران و پدیده به ثبت برساند از نظر کیفیت هم نسبت به رقبا در صدر قرار دارد. قاضی که پنج گل زده‌اش طی دو پنالتی و سه شوت به دروازه بوده که یکی از آنها به زیبایی در بازی با استقلال وارد دروازه رحمتی شد توانست 10 امتیاز برای پدیده به همراه داشته باشد. امتیازاتی که حالا پدیده را بالاتر از پرسپولیس در رتبه دوم قرار داده است. به نظر می‌رسد با این شیب و در نبود طارمی بااین روند این مهاجم کهنه کار و با تجربه که هنوز دنبال پوشیدن پیراهن تیم ملی است می‌تواند تعداد گل هایش را در لیگ به 18 برساند.

آل کثیر بدشانس، کار در بیار
لیگ برتر و ماجراهای نفت تهران! پرونده ای که هر روز یک داستان جدید در آن نقل می‌شود که آخرین آن به ماجرای مالک عجیب و غریب نفت یعنی جهانیان و علی کریمی بر می‌گردد. با این همه در این وانفسا نفت تهران که توانسته 9 امتیاز از هشت بازی به دست آورد بازیکنی به نام آل‌کثیر یک نعمت برای این تیم به حساب می‌آید. آل‌کثیر که شاید با پتانسیلی که دارد حالا می‌توانست در تیم‌های خوب ایران پا به توپ باشد در حالی در کورس با دیگر مدعیان آقای گلی قرار گرفته که تنها سه گل از 5 گلش برای این مهاجم و تیم نفت تاثیرگذار بوده و منجر به امتیاز شده است. حاصل تلاش این مهاجم در پنج گلی که به ثمر رسانده چهار شوت و یک ضربه ایستگاهی است. مهاجم توانمندی که باید در ادامه راه با این شرایط نفت چه عملکردی می‌تواند از خودش به جا بگذارد و در نبود طارمی و در کنار رقبایی پرمدعا مثل محمد قاضی تا چه حد می‌تواند شانه به شانه کار را پیش ببرد.

تبریزی و اوج یکباره
ماجرای گل زدن تبریزی و رسیدن او به صدر جدول گلزنان لیگ هم در نوع خودش جالب است. مهاجمی که گل نزد، نزد و یکباره در بازی عجیب و غریب ذوب آهن مقابل استقلال خوزستان توانست با زدن 4 گل از شش گل تیمش یکشبه خودش را به جمع مدعیان آقای گلی اضافه کند و با گل مقابل سایپا در هفته هشتم بازهم جایگاه خودش را در صدر گلزنان حفظ کند. هرچند که تبریزی به یکباره اوج گرفت اما اوج گیری دوباره این مهاجم همدانی ذوبی‌ها او را در تیم ملی و فهرست کی‌روش ماندگار نکرد. مهاجمی که این پنج گلش از روی شوت به دروازه رقبا تنها 4 امتیاز برای تیم قلعه نویی به همراه داشته است و از حیث کمیت از دیگر مدعیان عنوان آقای گلی از منظر امتیازگیری عقب مانده است.

آقاخان؛ یک وینگر گلزن در تعقیب مهاجمان
پیکان اوج گرفته با مرتضی آقاخان که از او به عنوان جانشین گادوین منشا یاد می‌کنند در هفته هشتم نتوانست از این بازیکن به خاطر محرومیت بهره ببرد. بازیکنی که اگر بی جهت کارت زرد نمی‌گرفت شاید الان در هفته سپری شده می‌توانست با گلزنی مقابل سیاه‌جامگان هم اندازه دیگر مدعیان و حتی شاید بالاتر باشد. آقاخان که هنوز گل زیبایش به پرسپولیس به عنوان یکی از برترین‌های لیگ تا پایان هفته هشتم یاد می‌شود درست است که یک گل از دیگر رقبای مدعی عقب است اما در کنار محمد قاضی که یکی از باکیفیت‌های گلزن لیگ به شمار می‌رود با گرفتن هفت امتیاز طی چهار گلی که به ثمر رسانده از این منظر در تعقیب قاضی و جلوتر از دیگر گلزنان بالای جدول گلزنان است.

آقاخان که به این ترتیب نیمی از امتیازات پیکان 14 امتیازی را طی دو پنالتی، یک ضربه ایستگاهی و یک شوت به ثمر رسانده به نظر می‌رسد پتانسیل در کورس ماندن با تیم اوج گرفته مجید جلالی را دارد که طی چهار بازی اخیر لیگ به چیزی جز برد فکر نکرده است. البته این نکته هم در مورد آقاخان جالب است که این بازیکن نه در نقش مهاجم بلکه به عنوان یک وینگر موفق به گلزنی شده و این مساله شاید ارزش گل‌های او را به مراتب بیشتر می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین