|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۸۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
ویروس سرماخوردگی می تواند تا سه ساعت در خانه و روی سطوح مختلف باقی بماند .
 ویروس سرماخوردگی می تواند تا سه ساعت در خانه و روی سطوح مختلف باقی بماند .

شما هرچقدر هم که در بهداشت شخصی وسواس داشته باشید، بازهم امکان ابتلا به سرماخوردگی وجود دارد. چون نقاط خاصی در خانه های ما بیشتر در معرض آلوده شدن با ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزاست.

با این حال برای این که در صورت ابتلا به سرماخوردگی، فضای خانه یا محیط کارتان را میکروب زدایی کنید، می توانید شش گام موثر و سالم بردارید:

1- استفاده درست از صابون: مطمئن باشید کسانی که از صابون های آنتی باکتریال استفاده می کنند به همان میزان افرادی که از صابون های عادی استفاده می کنند، دچار سرماخوردگی می شوند. پس بهتر است با هر صابونی چند بار در روز دست هایتان را ۲۰ تا ۳۰ ثانیه با آب گرم بشویید.

2- پاک کردن محل تجمع ویروس: کنترل تلویزیون، صفحه کلید و گوشی‌های تلفن همراه را با تمیز کننده‌ ها به صورت متداول پاک کنید. همچنین این کار را پس از پایان یافتن دوره سرماخوردگی نیز به صورت مکرر انجام دهید.

3- شست وشوی ملافه ها: حوله ها، ملافه‌ ها و رویه‌ بالش ها که محل زندگی ویروس‌ ها هستند، در طول دوره بیماری یکی از اعضای خانواده و حتی پس از آن باید به صورت روزانه با آب گرم شسته و ضدعفونی شوند.

4- استفاده از دستمال یک بار مصرف: اگر فردی در خانه بیمار است، سعی کنید از دستمال های یک بار مصرف استفاده کنید و ظروفی را که با اسفنج یا اسکاچ می‌شویید، پس از شست وشو یک بار در ماشین ظرف شویی قرار دهید.

5- شست وشوی سینک ظرف شویی: شیرآلات و دستگیره ها را روزانه و به دقت پاک کنید چون مکان شست وشوی دست هاست. همچنین سعی کنید تا می‌ توانید مسواک ها را در کنار هم قرار ندهید و از خمیردندان جداگانه استفاده کنید. بهتر است پس از پایان بیماری، مسواک خود را دور بیندازید یا آن را در آب بجوشانید.

6- دقت در انتخاب پاک کننده ها و شوینده ها: شما باید مطمئن شوید شوینده هایی که می خرید، قابلیت پاک کردن جرم ها و میکروب ها را دارد و تنها یک شوینده نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین