|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۸
کد خبر: ۱۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۷
رئیس جمهور آمریکا شنبه اعلام کرد بوئی برگدال، گروهبان ارتش این کشور که ۵ سال در اسارت نیروهای طالبان در افغانستان قرار داشت، اکنون آزاد شده و در اختیار مقامات این کشور قرار گرفته است.
یک گروهبان آمریکایی که حدود ۵ سال اسیر طالبان در افغانستان بود، در برابر رهایی ۵ زندانی طالبان آزاد شده‎ است.

به گفته مقامات آمریکایی «بوئی برگدال» ۲۸ ساله به نیروهای آمریکایی تحویل داده شده و از وضعیت سلامتی خوبی برخوردار است.

طالبان افغانستان شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای از آزادی ۵ زندانی گوانتانامو در ازای آزادی یک گروهبان آمریکایی که از ۵ سال پیش زندانی طالبان است، استقبال کرد.

در بیانیه طالبان افغانستان آمده است آزادی ۵ زندانی گوانتانامو که در حال حاضر در قطر به سر می‌برند، برای طالبان بسیار رضایت بخش و شادی آور است.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا شنبه اعلام کرد بوئی برگدال، گروهبان ارتش این کشور که ۵ سال در اسارت نیروهای طالبان در افغانستان قرار داشت، اکنون آزاد شده و در اختیار مقامات این کشور قرار گرفته است.

مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند در ازای آزادی این گروهبان ارتش آمریکا از حبس طالبان، این کشور نیز ۵ تن از زندانیان طالبان را که در بازداشتگاه گوانتانامو در خاک کوبا به سر می‌بردند، در اختیار مقامات قطر قرار می‌دهد.

پدر این گروهبان آمریکایی گفته است که بوئی برگدال پس از 5 سال اسارت صحبت کردن به زبان انگلیسی را تقریبا فراموش کرده بوده و هنگام آغاز صحبت با وی از بسم الله الرحمن الرحیم استفاده کرده است.

گروهبان برگدال سی‌ام ژوئن سال ۲۰۰۹ در شرایطی نامشخص به دست عناصر طالبان در شرق افغانستان بازداشت شد. آزادی این نظامی آمریکایی نتیجه ماه‌ها گفتگوی غیر مستقیم میان مسئولان واشنگتن و سرکرده‌های طالبان است.

هرچند نامی از زندانیان آزاد شده برده نشده اما چندی پیش خیرالله خیرخواه والی رژیم طالبان در هرات، فاضل مظلوم، رئیس ارتش رژیم طالبان، نورالله نوری، معاون اداره استخبارات طالبان، عبدالحق وثیق و عبدالنبی عمری در رسانه‌ها به عنوان کسانی یاد شده که طالبان اصرار به آزادی آن‌ها دارند.












منبع: ابنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین