|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
به نظر من دولت در سال ۹۶ علی رغم تاکیدات ما و مر قانون تخلف کرده است و تخلف دولت را در کمیسیون اعلام می‌کنیم و جلوی آن را می‌گیریم.
 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: تخلفات دولت در امور استان‌ها بررسی می‌شود.

 غلامرضا تاجگردون در جلسه مشترک «شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی» و «شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان» با اشاره به اینکه برخی از نکاتی که در دیدارهای ما با فعالان بخش خصوصی که تنها روزنه امید اقتصاد هستند، گفته می‌شود واقعا گره‌گشاست، اظهار کرد: در مناطق زاگرس نشین بسیاری از شاخص‌ها شبیه به یکدیگر است که عدم بهبود آنها موجب افت شاخص‌های کشور می‌شوند و کل تعادل به هم می‌خورد. سرمایه‌گذاری در لرستان در واقع سرمایه‌گذاری در تهران و اصفهان است.

وی ادامه داد: در سه برنامه توسعه، حجم سرمایه‌گذاری که در ۱۱ استان کشور شده بود، معادل ۶۰ درصد یک استان بود که خوزستان نیز جزو آن استان‌هاست.

تاجگردون اضافه کرد: عدم سرمایه گذاری طولانی منجر به این اتفاق شد و البته سوء تدبیر ما هم موضوع را تشدید کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اهمیت بحث تخصیص آب است، خاطرنشان کرد: از مجموع وزرایی که به مجلس معرفی شد انسانی که دارای تفکر و شایستگی بود برای وزارت نیرو رای نیاورد. موضوع سیاسی نبود، موضوع مهم کشور یعنی آب بود.

وی افزود: موضوع تخصیص آب در آینده بیشتر مطرح می‌شود چراکه از چالش‌های کشور است.

تاجگردون گفت: در کمیسیون برنامه و بودجه به استان‌های مختلف از جمله لرستان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و کردستان می‌رویم و می‌بینیم وضعیت چگونه است تا با نگاه تعادل بخشی به اعتبارات جلو برویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: به نظر من دولت در سال ۹۶ علی رغم تاکیدات ما و مر قانون تخلف کرده است و تخلف دولت را در کمیسیون اعلام می‌کنیم و جلوی آن را می‌گیریم.

وی ادامه داد: مثال این تخلف تخصیص‌های توازن است که در دو سال گذشته تخصیص نداده است و این در حالی است که باید معادل تخصیص‌های عمرانی باشد.

تاجگردون یادآور شد: دولت باید تا آخر سال این تخلفات را اصلاح کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطرنشان کرد: قانون‌گذاری دیگر بس است و وقت آن رسیده که نمایندگان روی امور نظارت کنند و جلسات صحن علنی کم‌تر شوند.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین