|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
با افزایش تحریم ها و فشارهای چین بر کره شمالی، کارگران و نیروی کار این کشور که در مناطق مرزی با چین فعال بودند به کشورشان بازگشته اند.
 با افزایش تحریم ها و فشارهای چین بر کره شمالی، کارگران و نیروی کار این کشور که در مناطق مرزی با چین فعال بودند به کشورشان بازگشته اند.

تحریم های چین موجب شده است تا بسیاری از اتباع کره شمالی مجبور به ترک خاک این کشور و بخصوص خروج از نواحی مرزی شوند.

با نزدیک شدن به زمان سفر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به چین گزارش ها حاکی است که فشارهای پکن بر کره شمالی نیز بیشتر شده است.

همزمان این کشور به همه شرکت های کره شمالی و شرکت های مشترک دو کشور دستور تعطیلی تا اول ژانویه داده است و آنها باید به کار خود پایان دهند.

بانک مرکزی چین هم در بخشنامه ای از بانک های این کشور بویژه شعبی که در نواحی مرزی فعالیت می کنند دستور داده است از ارایه خدمات به مشتریان کره شمالی خوداری کنند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی امروز چهارشنبه گزارش کرد کارگران کره شمالی که دیگر نمی توانند روادید خود را در چین تمدید کنند در حال ترک این کشور و شهرهای مرزی هستند.

گزارش می افزاید که نزدیک به 20 هزار نیروی کار کره شمالی در شهر مرزی داندونگ چین کار می کنند که حالا با صادر نشدن ویزا ، شمار زیادی از آنها باید از چین خارج شوند.

تصاویری از طریق نرم افزارهای مختلف در چین منتشر شده است که زنان زیادی از کره شمالی را در مناطق مرزی چین نشان می دهد که برای خروج از این کشور آماده می شوند.

نزدیک به 100 هزار نفر از شهروندان کره شمالی برای کار خارج از کشور هستند که درامد سالانه آنها به نزدیک 500 میلیون دلار می رسد.

چین در کنار تحریم ها بر گفت و گو نیز تاکید ورزیده و گفته است که اگر قرار بر شروع مذاکرات هسته ای باشد همه کشورهایی که در این ساختار قرار دارند باید مشترکا تلاش کنند.

تارنمای یی سی چین می نویسد که این مذاکرات از ابتدای سال 2009 میلادی تاکنون برگزار نشده است که علت آن تفاوت دیدگاه ها و اختلافات فراوان طرفین ذی ربط بخصوص کره شمالی و آمریکاست.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از زمانی که قدرت را در این کشور در اختیار گرفته چین را برای متوقف کردن برنامه هسته ای تسلیحاتی کره شمالی تحت فشار قرارداده و حتی حل منازعات تجاری آمریکا با چین را با مسایل سیاسی مرتبط کرده است.

از دیدگاه وانگ یی وزیر خارجه چین وضعیت در شبه جزیره کره شکل بحرانی پیدا کرده است ، اما هنوز می توان به احتمال آغاز گفت و گوها امیدوار بود.

چین تاکید کرده است که بر خلاف آمریکا که از گزینه های مختلف برای حل مسایلی از این دست سخن می گوید پکن حاضر به خطر پذیری نیست و نمی خواهد شاهد ناآرامی در مرزهای خود به دلیل اقدامات نظامی باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین