|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۱۸۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۹
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین چهارشنبه شب در بغداد گفت: تاکید ایران و عراق جلوگیری از عبور غیرمجاز از مرزها در اربعین است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین چهارشنبه شب در بغداد گفت: تاکید ایران و عراق جلوگیری از عبور غیرمجاز از مرزها در اربعین است.

به گزارش ایرنا، محمد حسین ذوالفقاری در جلسه هماهنگی مسئولان و دست اندرکاران مراسم اربعین در محل سفارت ایران در بغداد، گفت: با توجه به مشکلات عدیده ای که عبور غیر مجاز از مرز ابتدا برای خود افراد و سپس دو طرف ایرانی و عراقی ایجاد می کند، طرفین بر جلوگیری از عبور غیر مجاز در مراسم امسال تاکید دارند.

ذوالفقاری گفت کنترل عبور و تردد غیر مجاز از مرزها، اولویت دو کشور است و طرف عراقی نیز تاکید کرده است که هر که را غیر مجاز وارد شود، باز خواهد گرداند.

ذوالفقاری با تاکید بر اهمیت حفظ حرمت زائران امام حسین ع بویژه در مراسم اربعین گفت: همه ما موظف به رعایت قوانین مربوطه بویژه در کشور میزبان هستیم و در این خصوص نیز باید کار رسانه ای و تبلیغاتی صورت گیرد.

وی در جمع بندی کلی از این جلسه و گزارش های ارائه شده از سوی مسئولان مختلف نهادهای ذیربط ، بحث اربعین را به حدی جدی دانست که گفت حتی در طول دوران انتخابات ریاست جمهوری نیز جلسات مربوط به اربعین را معلق و تعطیل نکردیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی ، اربعین را یک واقعه فرصت ساز دانست که در آن از همه توانمندی ها و استعدادها بهره گرفته می شود.

وی توافقنامه امضاء شده درباره اربعین میان دو کشور را بهترین سند همکاری مکتوب میان دو کشور دانست و ضمن تشکر از سفیر ایران در عراق و سایر مسئولان دیپلماتیک ایران در عراق، گفت در ملاقات سه شنبه شب با وزیر کشور عراق هر آنچه مسائل اربعین باقی مانده بود با دستور آقای الاعرجی حل و فصل شد.

درابتدای این جلسه ایرج مسجدی سفیر ایران طی سخنانی از همه دست اندرکاران نهادهای مختلف در ایران و نیز مقامات و مسوولان عراقی بدلیل همکاری بسیار خوب تشکر و نکاتی را درخصوص هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم چند میلیونی بیان کرد.

در این جلسه که بیش از سه ساعت بطول انجامید دست اندرکاران بخش ها و نهادهای مختلف، ضمن ارایه گزارش از اقدامات دستگاه متبوع خود، مسائل مورد نیاز برای هماهنگی بیشتر با سایر دستگاه ها را مطرح کردند که در جلسه در خصوص آن تصمیم گیری شد.

ذوالفقاری عصر دیروز سه شنبه با هدف انجام هماهنگی و همکاری های دو جانبه بین ایران و عراق و نیز پی گیری و برنامه ریزی مراسم اربعین حسینی وارد بغداد شد.

وی تاکنون با وزرای کشور و دفاع و رئیس ستاد ارتش عراق دیدار و گفتگو کرده است.

سفر به شهرهای مقدس نجف و کربلا و دیدار با مسوولان محلی و انجام هماهنگی های لازم از دیگر برنامه های سفر سه روزه ذوالفقاری به عراق اعلام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین