|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۷
کد خبر: ۱۸۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۲
برای ورود به بسیاری از کشورها علاوه بر گذرنامه باید اجازه ورود به آن کشورهم داشته باشید. اما در این بین دولت کشورهای مختلف بسته به مناسبات و روابط بین خود قراردادهایی را تنظیم می کنند تا امکان سفر بدون ویزا را برای ساکنان خود فراهم آورند.
برای ورود به بسیاری از کشورها علاوه بر گذرنامه باید اجازه ورود به آن کشورهم داشته باشید. اما در این بین دولت کشورهای مختلف بسته به مناسبات و روابط بین خود قراردادهایی را تنظیم می کنند تا امکان سفر بدون ویزا را برای ساکنان خود فراهم آورند. و این به این معنی است که دارندگان گذرنامه از یک کشور خاص بدون ویزا می تواند به کشوردیگری وارد شوند و برای مدتی در آن اقامت داشته باشند.

مالدیو
جزیره ای زیبا و بکر که در اقیانوس هند و جنوب غربی هند واقع شده است و نام پایتخت آن ماله است. ماهی های زیبای رنگی در سواحل خیره کننده مرجانی، مرداب های صاف و زلال و درختان نارگیل، آرامش وصف ناپذیری را به این جزیره هدیه داده اند. و خاطره به یاد ماندنی را از سفر به این سرزمین برایتان به رقم آورده اند. مسجد جامع ماله، موزه ملی و ساختمان مولی آگه از جمله جاذبه های این جزیره هست که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

مالزی
یکی دیگر از کشورهای بدون ویزا در آسیا مالزی درجنوب شرقی آسیا است که پاتخت آن کوالالامپور است. این کشور یکی از مهم ترین اماکن غواصی در دنیا به شمار می رود. این کشور یک شبه جزیره است و با سفر به این کشور می توانید از محدوده ساراواک با آبهای شفاف و گوناگون ماهی ها نیز دیدن کنید. طبیعت خیره کننده مالزی همچون تامان نگارا (جنگل ملی مالزی ) از قدیمی ترین جنگل های جهان است که لحظات خاطره انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد . از جمله سازه های مدرن این کشور می توان به برج های دو قلوی پتروناس اشاره کرد که در حال حاضر بلندترین برجهای دو قلوی جهان هستند.
از جاذبه های پر بازدید مالزی که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند می توان به شبه جزیره مرکزی مالزی، بلندترین مجسمه ایستاده دنیا، پارک پرنده در کوالالامپور( بزرگترین باغ پرنده های روباز در دنیا)، ارتفاعات کنتینگ، بازارها و مراکر خرید و … اشاره کرد.

ارمنستان
یک از کشورهای هم مرز با ایران، ارمنستان است که به تازگی سفر به آن بدون ویزا امکان پذیر شده است و پایتخت این کشور ایروان نام دارد. از جمله جاذبه های این منطقه می توان به گارنی، کلیسای گغارت، شهر مذهبی اجمیازین، طبیعت کم نظیر شهر جرموک، دره گلها، شهر سوان و …. اشاره کرد. از دیگر جاذبه های این شهر گشت و گذارهای شبانه و لذت بردن از جلوه های فرهنگی این کشور است.

ترکیه
کشور ترکیه به دلیل قرارگیری در اروپا و آسیا به عنوان یک کشور اوراسیایی شناخته می شود. این کشور گزینه های مناسبی برای یک سفر هیجان انگیز دارد، از سواحل بکر و پارک های آبی هیجان انگیز گرفته تا جاذبه های تاریخی همچون آمفی تئاتر آسپندوس، مساجد تاریخی، کاخ ها وموزه ها و جاذبه های طبیعی مانند پاموک کاله و یا دهکده توریستی اولود نیزهمه و همه می توانند اوقات خوشی را برای شما به رقم بزنند. در کنار این جاذبه های دیدنی چشیدن طعم دلچسب غذاهای ترکی خالی از لطف نیست.

گرجستان
گرجستان کشوری اروسیایی و گردش پذیر است که در میان آبهای خزر و سیاه قرار دارد. در سفر به این کشور می توانید گشت و گذاری متفاوت را در شهرهای کوتایسی، زوگدیدی، باتومی، سیغناغی، بورجومی، تفلیس،پوتی، سوخومی و روستاوی تجربه کنید. از جمله جاذبه هایی که می توانید به آنها سر بزنید می توان به شهر سنگی اوپلیستیخه،سواحل زیبا، کلیسای صخره ای، باغ گیاه شناسی باتومی، حمام های سولفور و … اشاره نمود

بولیوی
در جوار کشورهای برزیل، آرژانتین و شیلی کشوری به نام بولیوی وجود دارد. که در مرکز آمریکای جنوبی با نام رسمی جمهوری بولیوی شناخته می شود در این کشور می توانید درکوه های کوردیلرا به پیاده روی و کوهنوردی بپردازید و یا اینکه در جاده یونگاز به عنوان خطرناک ترین جاده جهان رانندگی کنید، پارک ملی مادیدی، رصد خانه ریکو، دریاچه تیتیکاکا، سالار دِ اویونی ( یکی از مسطح ترین مکان های جهان ) نیزاز جمله جاذبه های هیجان انگیز این منطقه است. اگر می خواهید در تاریخ و معماری دنیا غرق شوید به سراغ تیاهواناکو که مهم ترین پیش سازه های امپراتوری اینکا است، بروید.
جالب است که بدانید هرساله کارناوال دِ اُرورو به شهر اُرورو می آید و مهم ترین رویداد فرهنگی در جنوب آمریکا را برگزارمی کند.

کاستاریکا
کاستاریکا کشوری در آمریکای مرکزی است که پایتخت آن شهر سن خوزه می باشد و یکی از با ثبات ترین کشورها از نظر سیاسی است. از جمله مکان های زیبا و جذاب این کشور می توان آبشار ولیو، آبشار لا فورتونا، آبشار لا فرتونا، آبشار لاپاز، پارک ملی کورکووادا، موزه ملی و … را نام برد که گردشگران زیادی را جذب خود می کنند.

دومینیکا
نام کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب است می باشد و پایتخت آن روسو نام دارد. به خاطر طبیعت زیبا و چشم انداز های طبیعی و بکر آن این کشور به جزیره طبیعت کارائیب شهرت دارد. جاذبه های طبیعی عجیبی در این کشور انتظار شما را می کشند که از میان آنها می توان به سواحل پونتاکانا، پارک ملی دل استه، خلیج عقاب، جزیره بهشت و کرنازارا، آبشارهای داماجاکوآ، دریاچه جوشان و …. اشاره نمود.

اکوادور
اکوادور کشوری در شمال غربی آمریکای جنوبی است که پایتخت آن کیتو می باشد. این کشور سرشار از جاذبه های فرهنگی و تاریخی می باشد که با جنگل های سرسبز گرمسیری و آتشفشان ها آمیخته شده است. کلیسای لا کومپانیا، کوه آتشفشانی کوتوپاکسی، خط راه آهن ناریز دل دیابلو، منطقه ی جنگلی تنا، سواحل مُنتانیتا، بازار اُتاوالو، کلیسای سان فرانسیسکو، جزایر گالاپاگوس و تعدادی جاذبه ی دیگر در اکوادور میزبان خوبی برای شما خواهند بود.

نیکاراگوئه
جمهوری نیکاراگوئه بزرگترین کشور آمریکای مرکزی است که پایتخت آن ماناگوآ می باشد. تنوع حیات وحش، آب‌ و هوای گرمسیری و آتشفشان‌های فعال در این کشور گردشگران زیادی را به سوی این سرزمین می کشاند. از میان جاذبه های متفاوتی که در تاریخ، فرهنگ و طبیعت این کشور وجود دارند می توان منطقه بیولوژی مایز، کلیسای جامع نیکاراگوئه، سواحل دیدنی و آرامش بخش، کلیسای جامع لئون، جزایر گرانادا، تالاب آپویو و … را نام برد. مطمئن باشید روزهای خوشی را در این کشور خواهید گذراند.

ونزوئلا
ونزوئلا نام کشوری در شمال آمریکای جنوبی است که پایتخت آن کاراکاس می باشد. جالب است بدانید که علت نام گذاری این کشور این بوده که بومیان این منطقه خانه هایی برروی آب داشتند و از این رو به آنها ونیز کوچک گفته می شده. تنوع زیست محیطی و شگفتی های طبیعی آن به حدی منحصر به فرد و چشم نواز است که کریستف کلمب با قدم گذاشتن به این دیار نامش را سرزمین زیبایی نهاد و تا به امروز این لقب برای ونزوئلا حفظ شده است. بلندترین آبشار جهان به نام آنجل ازجذابترین جاذبه های طبیعی این کشور است که سالانه مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد. پارک ملی موچیما، دشت بزرگ لاگران سابانا، جزیره ی مارگاریتا، شبه جزیره صخره ها از جمله جاذبه های گردشگری در این کشور است.

جمهوری دموکراتیک کنگو
جمهوری دموکراتیک کنگو در مرکز آفریقا است که پایتخت آن کینشازا می باشد که به عنوان دومین کشور بزرگ آفریقا و یازدهمین کشور بزرگ جهان شناخته می شود. از جمله جاذبه های خطرناک این کشور دریاچه کیو است که با داشتن گاز دی اکسید کربن و متان موجب مرگ جانداران می شود و کوه آتشفشانی نیراگونگو با بزرگترین گودال گدازه دنیا را در خود جای داده است. از دیگر جلوه های ماجراجویانه این کشور می توان به دیدن پارک های ملی ویرونگا و مایکو نیز سر زد و یا به تماشای آبشارهای بویوما نشست.

سیشل
سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل کشوری جزیره ای در اقیانوس هند می باشد که پایتخت آن ویکتوریا است. ۱۱۵جزیره کوچک و بزرگ در این کشور وجود دارد که به دلیل آب های زلال و سواحل دیدنی به سرزمین بهشتی آفریقا مشهور است. مقصدی زیبا و رمانتیک که سالانه بسیاری از گردشگران را از سراسر جهان راهی سفر می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین