|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۱۸۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
اینکه چگونه حروف الفبا به وجود آمدند فرآیندی بسیار پیچیده است و قدمت آن به ده‌ها هزار سال قیل برمی‌گردد؛ زمانی که تازه تمدن بشری در حال شکل گرفتن بود.
 اینکه چگونه حروف الفبا به وجود آمدند فرآیندی بسیار پیچیده است و قدمت آن به ده‌ها هزار سال قیل برمی‌گردد؛ زمانی که تازه تمدن بشری در حال شکل گرفتن بود.

انسان‌های اولیه در ابتدا، نمادهایی را در درون غارها حک می‌کردند. این نمادها اشیاء و نفرات را نشان می‌داد. به‌عنوان‌مثال یک‌شکل از یک انسان به فرد خاصی اشاره داشت، اما اگر یک کلاه بر سر همان نقاشی کشیده می‌شد، فرد موردنظر تغییر می‌کرد. انسان‌های اولیه بسیار ساده زندگی می‌کردند و نیازهای بسیار ساده‌ای داشتند.

یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر در آن زمان و حتی در زمان ما غذا خوردن بود. انسان‌های اولیه قبل از اینکه بتوانند کشاورزی کنند، دانه‌ها را جمع می‌کردند و دسته‌جمعی به شکار حیوانات می‌رفتند. آن نشان‌ها برای اینکه به یکدیگر بگویند چگونه حیوانات را شکار کنند و یا کجا آن‌ها را پیدا کنند، نمادهایی را درون غارهایی که زندگی می‌کردند می‌کشیدند.

انسان‌های اولیه به‌زودی سیستم کشت و کار خود را توسعه دادند و از نمادهای بیشتری برای اشاره به چیزهای مختلف استفاده می‌کردند. نمونه‌ای از این سیستم خط هیروگلیف بود که در مصر باستان استفاده می‌شد. مردم مصر به خدایان مختلفی اعتقاد داشتند و هر خدا نمادهای مربوط به خودش را داشت. مصریان برای اشاره به آب و انواع غذا نیز نمادهای مخصوص به خودشان را داشتند. اما این نمادها کلمات را نشان می‌دادند و نه صداها؛ پس چگونه حروف الفبا به وجود آمدند؟ ۵۰۰۰ سال پیش، مردم سومر، نخستین زبان نوشتاری را به وجود آوردند.

بعدها چینی‌ها و هندی‌ها نیز زبان نوشتاری را ایجاد کردند. مورخان بر این باوراند که نخستین حروف الفبا توسط مصری‌ها و ۱۸۰۰ سال قبل از میلاد مسیح به وجود آمد. رومی‌ها نیز بنیان‌گذار حروف الفبا ب سبک نوین خود هستند. بیشتر شکل‌های حروف الفبای امروزی از زبان رومی است. در آسیا نیز چینی‌ها، پیشگام اختراع حروف الفبا بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین