|
|
امروز: چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۱۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
گمانه زنی های زیادی درباره علت مفقود شدن این هواپیما از هواپیماربایی تا غرق شدن در اقیانوس مطرح شده بود اما هنوز این حل نشده است.
اینک اما "دونکان استیل" دانشمند علوم فضایی اظهار داشته که شواهدی تازه درباره احتمال سقوط هواپیما در ناحیه ای دورافتاده در قرقیزستان به دست آمده است.


روزنامه "دیلی میل" با اشاره به گمانه زنی این دانشمند می افزاید:"او معتقد است که تصاویر هوایی و ماهواره ای نشان می دهند که در لحظه مفقود شدن هواپیمای "ام اچ-370" خط هوایی مالزی دودی سیاه رنگ از روستایی در قرقیزستان بلند شده بود." روزنامه "دیلی میل" در ادامه افزوده است که نام این روستا "بش تاش" است.

این دانشمند نیوزیلندی تبار است و اظهار داشته که روستای "بش تاش" در شمال قرقیزستان به احتمال محل سقوط هواپیما بوده و عملیات جست و جو و امداد باید در آن منطقه انجام شود. او هم چنین از فعالیت خوب ماهواره های ارتباطی انگلیسی تقدیر به عمل آورده و معتقد است که داده ها و تصاویر آن ها برای تجزیه و تحلیل محل و علت مفقود شدن هواپیما موثر بوده اند."


این در حالیست که "تیم کلارک" خط هوایی "امارات" در دوحه در نشست سالانه انجمن نقل و حمل هوایی بین المللی اظهار داشته که نیازی جدی به در اختیار داشتن داده های تازه برای یافتن هواپیمای مفقود شده وجود دارد.

منبع:تدبیر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین