|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۸۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
بهتر است اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. نظام آزاد و دموکراتیک ما بر مبنای قانون است و به اندازه‌ای قدرتمند هست که هیچکس، چه از درون آن و چه از بیرون، نتواند خلاف آن رفتار کند. هرکس که بخواهد این کار را امتحان کند شکست خواهد خورد.
 وزیر دارایی آلمان که در حال ترک سمت خود است، ابراز خوش‌بینی کرد که نهادهای دموکراتیک کشورش آنقدر قوی هستند که از تبدیل حزب "آلترناتیو برای آلمان" به سومین حزب بزرگ این کشور در پارلمان جلوگیری کنند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، وولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آلمان که برای ریاست پارلمان این کشور در حال ترک وزارت است، به روزنامه "بیلد ام سونتاگ" گفت، حزب آلترناتیو برای آلمان ۹۰ قانونگذار منتخب در پارلمان این کشور دارد که این تعداد بر اساس قانون اساسی آلمان محدود خواهد شد.

وی در مصاحبه خود با این روزنامه که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، گفت: بهتر است اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم. نظام آزاد و دموکراتیک ما بر مبنای قانون است و به اندازه‌ای قدرتمند هست که هیچکس، چه از درون آن و چه از بیرون، نتواند خلاف آن رفتار کند. هرکس که بخواهد این کار را امتحان کند شکست خواهد خورد.

این محافظه‌کار ۷۵ ساله، ریاست پارلمان آلمان را به درخواست آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور عهده‌دار شده است. اعضای حزب محافظه‌کار دموکرات مسیحی آلمان به رهبری مرکل در تلاش هستند تا یک ائتلاف سه جانبه را با "سبزها" و حزب طرفدار تجارت "دموکرات‌ آزاد" تشکیل دهند. پیش‌بینی می‌شود دموکرات‌های آزاد برای شرکت در این ائتلاف مقام وزارت دارایی را درخواست کنند.

همچنین در میان اذهان عمومی آلمان لزوم حضور یک سیاستمدار ارشد حس می‌شد تا ورود اولین حزب راست‌گرای افراطی این کشور که در ۵۰ سال اخیر به پارلمان آلمان وارد می‌شود را کنترل کند. شویبله باسابقه‌ترین عضو پارلمان آلمان است و تنها با یک پله اختلاف با مرکل، دومین مقام سیاسی این کشور را در اختیار دارد.

اما وی پیش از درخواست مرکل، برای ترک مقام وزارت آماده بود. شویبله در این باره گفت: پیش از انتخابات تصمیم گرفتم که پس از هشت سال عهده‌داری وزارت دارایی و نیز سال‌ها خدمت در مسئولیت‌های دولتی، به سراغ کار تازه‌ای بروم.

شویبله همچنین افزود که از موافقت ائتلاف سه‌حزبی برای پایان دادن به منازعات بر سر کاهش رسمی مهاجرت به عنوان یک "بحث غلط" اطمینان دارد. وی از تصمیم مرکل در سال ۲۰۱۵ مبنی بر گشودن مرزها به روی میلیون‌ها مهاجر که از جنگ‌های آفریقا و خاورمیانه گریخته بودند، دفاع کرد و به این روزنامه گفت: حتی فرزندان ما در آینده از حمایت‌ها و کمک آلمان در جریان بحران پناهجویان، با افتخار یاد خواهند کرد.




منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین