|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
هم‌اکنون توافق هسته‌ای ایران، این کشور را از طراحی، توسعه، تولید، دستیابی و استفاده از سیستم‌های انفجاری مناسب برای استفاده در بمب منع می‌کند.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که دولت ترامپ باید با توجه به وضعیت کنونی کره شمالی از لغو توافق هسته‌ای با ایران خودداری کند.

 روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی و با طرح ادعایی بی‌پایه و اساس که ممکن است عبدالقدیر خان، پدر دانش هسته‌ای پاکستان نحوه ساخت سلاح هسته‌ای را به ایران انتقال داده باشد، نوشت: چنین امری محتمل است و این خود یک دلیل محکم و منطقی است که ترامپ نباید از برجام خارج شود و پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را در 15 اکتبر تایید کند.

در این گزارش ادعا شده است، در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران لغو شود، این کشور قادر خواهد بود تا طی چند ماه سلاح هسته‌ای بسازد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که محمدجواد ظریف در مصاحبه با روزنامه گاردین اعلام کرد که در صورت لغو برجام برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز باقی خواهد ماند اما ایران با سطح پیشرفته‌تری غنی‌سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت.

بنا بر ادعای این گزارش، ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران پس از خروج از برجام ممکن است چراکه همه زیرساخت‌های لازم برای انجام این اقدام وجود دارند.

هم‌اکنون توافق هسته‌ای ایران، این کشور را از طراحی، توسعه، تولید، دستیابی و استفاده از سیستم‌های انفجاری مناسب برای استفاده در بمب منع می‌کند.

در صورتی که ترامپ برجام را لغو کند، ایرانی‌ها می‌توانند برنامه غنی‌سازی اورانیوم توسط سانتریفیوژهای خود را از سر بگیرند که هم اکنون به دقت توسط بازرسان آژانس رصد می‌شود. هم‌چنین انبارهای اورانیوم ایران می‌توانند طی چند ماه افزایش یابند.

اگر دولت ترامپ در ماه اکتبر توافق هسته‌ای ایران را بار دیگر تایید نکند، ممکن است دیگر اعضای این توافق سعی کنند تا این توافق حفظ شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین