|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۱۸۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
بعد از صدور حکم متهم پرونده قتل بنیتا و تبعید وی به ایذه یکی از خواسته های اساسی مردم این بود که دیگر هیچ تبعیدی را به ایذه نفرستند. این حکم موجی از اعتراضات شدید مردمی را در گروه های فضای مجازی، فضای اجتماعی و حتی در سطح شهر داشت.
 فرماندار ایذه با اشاره به اعتراضات شدید مردمی به تبعیدگاه بودن این شهرستان گفت: مدیرکل دادگستری خوزستان نامه ای به دادستانی کشور نوشته و این اعتراضات را به آنها منتقل کرده است.

محسن بیرانوند  اظهار کرد: قبلا ظاهرا ایذه بر اساس تصویب هیئت دولت و لیست قوه قضائیه جزو شهرهای تبعیدی بوده ولی چند روز قبل دادستان ایذه طی مصاحبه ای اعلام کرده که دیگر چیزی به اسم شهر تبعیدی نداریم و قضات سراسر کشور می توانند مجرمان را به هرجایی تبعید کنند.
 
وی بیان کرد: بعد از صدور حکم متهم پرونده قتل بنیتا و تبعید وی به ایذه یکی از خواسته های اساسی مردم این بود که دیگر هیچ تبعیدی را به ایذه نفرستند. این حکم موجی از اعتراضات شدید مردمی را در گروه های فضای مجازی، فضای اجتماعی و حتی در سطح شهر داشت.
 
فرماندار ایذه ادامه داد: مردم اعتراضات خود را در به صورت نامه، طومار، تشکیل کمپین و در نهایت تجمع مقابل فرمانداری اعلام کردند.
 
بیرانوند خبر داد: در حوزه صلاحیت خود به عنوان فرماندار و همچنین سایر اعضای شورای تأمین و نماینده شهر اقدامات و پیگیری های زیادی انجام دادیم که از آن جمله می توان به نامه نگاری های مختلف اشاره کرد.
 
وی عنوان کرد: مدیرکل دادگستری استان خوزستان نیز طی نامه ای به دادستانی کل کشور این موضوع را تشریح کرد که فضای اجتماعی شهر دیگر نمی پذیرد تا یک تبعیدی به شهرستان ایذه بیاید.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین