|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۷
کد خبر: ۱۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: کار داعش در سوریه با مقاومت و ایستادگی نیروهای مقاومت رو به نابودی است.
 رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا گفت: کار داعش در سوریه با مقاومت و ایستادگی نیروهای مقاومت رو به نابودی است.

سرتیپ پاسدار احمدرضا رادان امروز در چهارمین یادواره شهدای روستای علی‌آباد نور و سی‌امین سالگرد پاسدار شهید حمیدرضا رودگر مسئول تبلیغات گردان مالک لشکر 25 کربلا در تکیه سیدالشهدا با بیان اینکه شهدا در زندگی ما انسان‌ها دارای اثر بسیار زیادی هستند و آنها به یادآوری و یادواره ما نیازی ندارند، اظهار داشت: همانگونه که امام حسین(ع) به عزداری و یادآوری ما نیازی ندارد و این ما هستیم که به مراسم شهدا و عاشورا نیازمندیم.

وی افزود: شهدا چراغ راهی هستند تا ما با استفاده از این نورهای روشنی‌بخش مسیر به سمت هدایت را گم نکنیم.

رادان با اشاره به اینکه گمراهانی که نور را نمی‌بینند هزاران نور روشن باشد پیش خود را نمی‌بینند، عنوان کرد: امروزه همه می‌دانند که مسیر انقلاب اسلامی و شهدا برگرفته از نهضت عاشورا است و مسیر حزب‌الله لبنان، مردم لبنان، سوریه و عراق نیز از انقلاب اسلامی ایران گرفته شده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با تاکید براینکه در مراسم عزای حسینی باید شور حسینی را همراه با شعور حسینی به وجود آوریم تا مسیر را به درستی تشخیص دهیم، گفت: در مسیر شهدای مدافع حریم و مدافع حرم هیچ تفاوتی وجود ندارد چون مسیر همه شهدا یکی بوده و هست.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی دیدیم که با همه تلاش‌ها مردم می‎خواستند به جبهه‌ها بروند و با دعوا پای اتوبوس و دست انداختن بر شناسنامه شور و شعور حسینی را نشان دادند.

رادان با بیان اینکه مبارزه برای دین با تحریم، فهمیدن و پذیرفتن آن همراه است و این مهم از صحرای کربلا و واقعه عاشورا تا امروز ادامه دارد، بیان کرد: نهضت عاشورا تا ظهور آخرین منجی ادامه دارد با توجه به اینکه همواره یزدیان و حسینیان در نبرد با هم بوده چنانچه امروزه داعش نقش یزدیان و خوارج تاریخ را بازی می‌کند.

وی اضافه کرد: هر آنچه از جنایت خوارج و یزیدیان در تاریخ آمده این روزها داعش پیاده‌ساز آن است و اگر رزمندگان کشورمان با داعش در خارج مرزها نجنگند باید با این عوامل جنایتکار در داخل مرزها جنگید.

رادان با اعلام اینکه امروزه در سوریه رزمندگان فاطمیون زیر شکنجه‌های سنگین داعش فقط ذکر اهل بیت به لب می‌آورند و با بدترین شکل ممکن به شهادت می‌رسند، مطرح کرد: انقلاب اسلامی با ملت ایران کاری کرده که در همه روستاهای دورافتاده و نزدیک شاهد پرچم برافراشته کشورمان بر مزار شهدا هستیم.

وی افزود: دین طلبان با دشمنان شاد هستند هر چند دنیاخواهان با دشمنان خود را ایمن دانسته و پس از ستایش آنها، دشمنان را بزرگ می‌پندارند.

این مسئول نظامی، انسان را به دو نوع عقل حسابگر و تکلیف‌گرا عنوان و بیان کرد: امروزه شهدای حرم اهل بیت تکلیف را در عقل می‌بینند ولی انسان‌های دنیاطلب حساب را در عقل می‌بینند.

وی با اشاره به شهادت محسن حججی این شهید را نمونه بارز مظلومیت شهدای مدافع حرم دانست و گفت: فراموش نکنیم که دشمن از ما غافل نیست بلکه روز به روز برنامه مدون دارد؛ روزی با جنگ تحمیلی وارد میدان شده و روزگاری هم با جنگ نرم، فتنه، اختلاف، جنگ در سوریه، داعش، جنگ در عراق و لبنان برنامه می‌چیند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه امروزه باید گوش به فرمان ولی زمان خود باشیم و دست از ولایت برنداریم، یادآور شد: امروزه به برکت خون شهدا به چنان دستاورد بزرگی رسیدیم که موشک رزمندگان کشورمان می‌تواند قلب اسرائیل را به خاک و خون بکشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه داعش در سوریه رو به نابودی است و این روزها 80 درصد از خاک 70 درصدی که از سوریه را در دست داشت را از دست داد، گفت: در عراق نیر تنها بخش کوچکی را در دست دارد و مردم عراق به نیروهای توانمند ایرانی در داخل خاک خود افتخار می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین