کد خبر: ۱۸۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
با ساخت این آزمایشگاه زمینه ارتباط صنعت هسته ای با مرکز نودوترون و دانشگاه و اساتید برقرار شده و ارائه خدمات مهندسی تسهیل می شود و اساتید دانشگاه هم می توانند از این امکانات استفاده کنند.
  مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: خبرهای خوشی برای مردم کشور در حوزه دانش صلح آمیز هسته ای داریم و در سالروز فناوری هسته ای از دهها دستاورد علمی و پژوهشی رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید؛اصغر زارعان در حاشیه سفر به قزوین برای بازدید از پروژه های علمی چشمه نور، نودوترون و دیدار با استاندار قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: با توجه به مستعد بودن استان قزوین از نظر نیروی انسانی و موقعیت جغرافیایی و بستر خوب پرورش نخبگان، سازمان انرژی اتمی رویکردی دارد که اقدامات تولید علمی را با جدیت دنبال می کند که در این راستا احداث و راه اندازی دبیرستانهای هسته ای در چند استان کلید خورده است.

وی افزود: در این زمینه دبیرستان هسته ای در تهران راه اندازی شده و در خراسان رضوی در حال تکمیل ساختمان و تجهیزات هستیم و در قزوین هم عملیات ساخت آغاز شده و در کمتر از یک سال آینده آماده افتتاح می شود.

زارعان بیان کرد: دبیرستان هسته ای در استان قزوین با همکاری آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و سازمان انرژی اتمی ایران درمدت یک سال یا ۱۴ ماه تحویل می شود و امیدواریم ضمن پرورش نخبگان بتوانیم مسیر علمی را با سرعت طی کرده و این فعالیتها را به فنآوری تبدیل کنیم.
 
مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهارداشت: در کنار این موضوع درسال گذشته و امسال احداث نودوترون قزوین را با جدیت پیگیری کرده ایم که این طرح در حوزه استرلیزاسیون تجهیزات پزشکی، میکروب زدایی، افزایش ماندگاری محصولات کشاورزی، مقاوم سازی کارهای انرِژی برق و در حوزه صادرات هم مفید خواهد بود و به تسهیل امور مختلف پژوهشی کمک شایانی خواهد کرد.

زارعان گفت: خوشبختانه این مرکز در کمترین فرصت و در شش ماه در استان ساخته شد و شتاب دهنده هم نصب شده و اقدامات لازم ضورت گرفته و در کنار آن یک آزمایشگاه لازم بود که با دستور دکتر صالحی ساخت آن آغاز شد و ماه گذشته به پایان رسید و مهرماه امسال نصب تجهیزات آزمایشگاهی شروع شد که در روزهای آینده این آزمایشگاه هم آماده بهره برداری می شود.

قطب بزرگ پژوهشی در استان قزوین شکل می گیرد

زارعان تصریح کرد: با ساخت این آزمایشگاه زمینه ارتباط صنعت هسته ای با مرکز نودوترون و دانشگاه و اساتید برقرار شده و ارائه خدمات مهندسی تسهیل می شود و اساتید دانشگاه هم می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی گفت: یک گام دیگر هم در قزوین برداشتیم و در کنار طرح چشمه نور مرکز نودوترون را در فاز اول افتتاح کردیم و با ایجاد پژوهشگاه جدید امیدواریم در این منطقه یک قطب پژوهشی بزرگ شکل بگیرد.

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران یادآورشد: این اقدامات می تواند برگ زرینی به افتخارات جمهوری اسلامی اضافه کند و زمینه شکل گیری یک قطب بزرگ علمی و پژوهشی و تحقیقاتی را موجب شود.

وی ضمن ابراز رضایت ازهمکاری صمیمانه مدیران استان بویژه راه و شهرسازی، شهرداری و استانداری گفت: با تشکیل جلسات متعدد با استاندار سابق و جدید و نیز دستگاههای خدمات رسان خوشبختانه همکاری بسیار خوبی را شاهد هستیم که به کارها سرعت بخشیده است که امیدواریم تداوم یابد.

زارعان افزود: امیدواریم در زمانی کوتاه این طرح ها را به بهره برداری برسانیم و با هماهنگی بالا در استان قزوین با صلابت کارها را ادامه ادامه خواهیم داد تا گامهای موثری برای تولید علم و دانش در قزوین برداشته شود.

وی بیان کرد: هرکاری برای مردم و کشور انجام دهیم در برابر عظمت و بزرگواری مردم بسیار کم و ناچیز است و سازمان انرژی اتمی چون متعلق به نظام است ما با همکاران خود با تلاش و کار شبانه روزی و دوری از شعار مصمم هستیم تا منویات رهبری را پیاده کرده و دین خود به شهدا و نظام را ادا کنیم.

دستاوردهای جدید علمی هسته ای رونمایی می شود

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص رونمایی از دستاوردهای جدید علمی تصریح کرد: سال گذشته در ۲۰ فروردین بیش از ۴۲ دستاورد رونمایی شد و امسال هم اخبار خوشی داریم و دستاوردهایی با کیفیت بالاتر از امسال به مردم می ارائه می دهیم و آنها را در ۲۰ فروردین سال  آینده و در روز ملی فنآوری رونمایی می کنیم.

وی گفت: برای تولید علم و دانش و اقدامات افتخار آفرین دیگر در عرصه فنآوری نوین هسته ای در صددیم برای مردم کار کنیم زیرا خود را سرباز انقلاب و نظام  می دانیم وهمه کارها در این مسیر است.

زارعان افزود: طرح هایی که داریم از نظر کیفیت و محتوی بیشتر از امسال است که آنها را درمناطق مختلف کشور از جمله فوردو، نطنز و اراک و استانهای دیگر که هر کدام دستاوردهای ویژه ای است افتتاح خواهیم کرد.

دستاورد هسته ای کشور پیام بین المللی دارد

زارعان تصریح کرد: اقدامات علمی و پژوهشی سازمان انرژی در راستای این است که اقتدار کشور را بیشتر کند و پیام بین المللی بدهد که «ما می توانیم» و برای اقدامات خود از کسی اجازه نمی گیریم و همه کارهای نو و جدید سازمان درچارچوب برجام هست زیرا دنبال اقدامی نیستیم که بهانه دست دشمن بدهیم.

سخنان ترامپ مسخره و مضحک است

مشاور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص سخنان رئیس جمهور آمریکا هم گفت: سخنان ترامپ نوعی اراجیف و مضحک و مسخره است و به نظر می رسد این فرد تعادل روانی ندارد و امیدواریم نخبگان آمریکا یک فکری برای رفتارها و سخنان رئیس جمهوریشان بکنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین