|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۸۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
پارک وان جو، یک قانونگذار و سخنگوی حزب حاکم دموکراتیک کره جنوبی گفت: در گزارش "چونگ" همچنین نسبت به بروز درگیری نظامی به سبب اتفاقات تصادفی اظهار نگرانی شده است.
مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند، این کشور انتظار دارد کره شمالی ماه آینده میلادی همزمان با سالگرد تاسیس حزب کمونیست این کشور و همچنین کنگره بسیار مهم حزب کمونیست چین، دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری بزند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، "چونگ اوی یونگ"، مشاور امنیت ملی دولت کره جنوبی براساس گزارش‌ها در نشستی با مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی امروز پنجشنبه تصریح کرده انتظار دارد پیونگ یانگ در فاصله زمانی 10 تا 18 اکتبر اقدام تحریک آمیزی را انجام دهد اما جزییاتی در این باره مطرح نکرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز،پارک وان جو، یک قانونگذار و سخنگوی حزب حاکم دموکراتیک کره جنوبی گفت: در گزارش "چونگ" همچنین نسبت به بروز درگیری نظامی به سبب اتفاقات تصادفی اظهار نگرانی شده است.

وی‌ افزود: رییس جمهور کره جنوبی گفته آمریکا هر چند از گزینه‌های نظامی-دیپلماتیک سخن می‌گوید اما کره جنوبی نمی‌تواند بار دیگر وارد یک جنگ شود. این اظهارات در حالی مطرح شدند که در هفته‌های اخیر تنش‌ها در شبه جزیره کره به شدت از بابت ادامه برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی افزایش یافته و جنگ لفظی میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که چین در صورت انجام یک آزمایش هسته‌ای یا موشکی دیگر از سوی کره شمالی در زمان برگزاری کنگره حزب کمونیست‌اش که هر پنج سال یکبار انجام می‌شود، شدیدا ناراحت خواهد شد.

پارک گفت که رییس جمهور کره جنوبی در نشست مذکور گفته واشنگتن و سئول توافق داشتند که فشارها همچنان علیه کره شمالی ادامه یابند و در عین حال در به روی مذاکرات با این کشور همچنان باز بماند.

مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی امروز در یک سخنرانی جداگانه گفت: همکاری با جامعه بین‌المللی برای مقابله با بلندپروازی‌های هسته‌ای کره شمالی در بالاترین سطحی که تاکنون وجود داشته قرار دارد.

وی هم‌چنین خواهان تقویت تدابیر دفاعی آمریکا با کره جنوبی برای مهار کره شمالی شد.

همزمان امروز مالزی اعلام کرد، همه شهروندانش را از سفر به کره شمالی تا اطلاع ثانوی به دلیل افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره منع کرده است.

مشاور امنیت ملی دولت کره جنوبی گفت‌، آمریکا و کره شمالی توافق کردند تا در زمانی که می‌تواند حتی از پایان سال جاری میلادی باشد به شکل دوره‌ای "دارایی‌های راهبردی" آمریکا در کره جنوبی مستقر شود، اما مشخص نشد که این "دارایی‌ها" چه خواهند بود. یکسری قانون گذاران حاضر در این نشست گفتند که مون جائه این گفته فعلا صحبت درباره استقرار سلاح‌های هسته‌ای در کره جنوبی مناسب نیست.

او همچنین گفته شخصا مخالف استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی بوده، اما این تصمیم به دلیل پیشرفت سریع قابلیت‌های موشکی کره شمالی اتخاذ شد.

او درباره مخالفت شدید چین با استقرار سامانه تاد در خاک کشورش گفت: قرار است به زودی این مساله پایان یافته و دستاوردهای مشهودی به دست آورد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین