|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
پرسپولیس بازی ضعیفی انجام داد یا الهلال خیلی قوی بود؟ این سوالی است که بعد از باخت سنگین پرسپولیس مطرح شد.
 پرسپولیس بازی ضعیفی انجام داد یا الهلال خیلی قوی بود؟ این سوالی است که بعد از باخت سنگین پرسپولیس مطرح شد.

وقتی نتیجه‌ای پرگل در یک بازی رقم بخورد قطعا یک تیم با استفاده از قدرتش مقابل ضعف یک تیم توانسته به گل‌های زیادی دست پیدا کند. الهلال قوی بود اما پرسپولیس هم ضعیف بود. بخشی از این ضعف قابل پیش‌بینی بود. غیاب ۴ بازیکن اصلی هر تیمی را می‌تواند تضعیف کند اما بخشی دیگر از ضعف پرسپولیس به الهلال مربوط می‌شد. الهلال، پرسپولیس را مجبور به استفاده از تاکتیک‌هایی کرد که در آن تبحر ندارد و نقطه ضعفش به حساب می‌آید.

عکس پایین یکی از موقعیت‌های پرسپولیس را نشان می‌دهد. تبحر پرسپولیس برانکو در پاس‌های کوتاه ، بازی روی زمین و نوعی از تیکی‌تاکاست. در این عکس به خوبی نشان داده می‌شود که پرسپولیس حتی در حالی که با سه گل از حریف عقب بود باز هم به روش همیشگی‌ خودش قصد داشت به دروازه برسد اما در نهایت حاصل این همه پاس‌کاری، شوت رسن از پشت محوطه جریمه است یعنی بازیکنان پرسپولیس نتوانستند با این روش به محوطه جریمه الهلال برسند.

در عکس اول پس از چندین پاس متوالی که به ۱۲ پاس هم رسید، پرسپولیس راهی برای نفوذ پیدا نکرد و بشار رسن مجبور به شوت کردن شد

الهلال با بستن عمق تیمش، پرسپولیس را ناچار کرد که یا به کناره‌ها برود یا به شوت از راه دور رو بیاورد، دو تاکتیکی که پرسپولیس در آنها دچار ضعف است. در بازی‌های قبلی داخلی و لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس کمتر پیش می‌آمد که سانتر انجام دهد. در دو بازی قبلی شاگردان برانکو تعداد سانترهای این تیم ۸ سانتر بوده است در این بازی اما تعداد سانترهای پرسپولیس به بیش از ۱۵ سانتر رسیده است. عددی که برای شاگردان برانکو یک رکورد محسوب می‌شود. البته این افزایش چشم‌گیر سانتر تاثیری در سانترهای صحیح این تیم نداشته است. مثل هر سه بازی اخیر تنها یک سانتر درست در طول ۹۰ دقیقه حاصل عملکرد بازیکنان این تیم بوده است.

در عکس دوم نشان داده شده که پرسپولیس مجبور شده بیشتر از همیشه به کناره‌ها برود و به سانترهای پیاپی رو بیاوردکادرفنی الهلال به خوبی پرسپولیس را آنالیز کرده بود و از یک سانتر درست پرسپولیس در چند بازی اخیرش نهایت استفاده را برد. مسیر پرسپولیس برای ورود به محوطه، بسته بود و آن‌ها مجبور بودند با شوت از راه دور و سانتر بلند شانس‌شان را برای گلزنی امتحان کنند. پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت مقابل الاهلی مجوعا چهار شوت از پشت محوطه جریمه داشت اما در بازی مقابل الهلال، ۵ شوت خارج از محوطه جریمه زد که نشان از موفقیت برنامه الهلال و البته نقطه ضعف پرسپولیس دارد.

به گزارش نود، الهلال با استفاده از قدرتش ابتدا مقابل پرسپولیس به برتری رسید و در مرحله دوم با استفاده از نقطه ضعف‌های این تیم مانع از بازگشت آنها شد و برتری‌اش را بیشتر کرد. پرسپولیس پیش از این مقابل پیکان در یک کلاس بازی ضعیف‌تر نشان داده بود که اگر بازی گره بخورد ابزاری به نام سانتر از جناحین و شوت از راه دور ندارد تا بتواند گره بازی را باز کند و مقابل الهلال در کلاس بازی آسیایی، این نقطه ضعفش بیشتر از همیشه به چشم آمد و شکست سنگین آنها را رقم زد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین