|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا اقامه نماز بوده است گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان در ۳۱۰۰ بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی قیام عاشورا اقامه نماز بوده است گفت: نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان در ۳۱۰۰ بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای ابا عبدالله الحسین (ع) به مردم عزادار ایران اسلامی  و با قدردانی از حضور گسترده مردم شهید پرور تهران در تشییع با شکوه شهید مدافع حرم شهید محسن حججی  گفت: در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، از ابتدای محرم، سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور بیش از 3 هزار و 500 روحانی در بیش از 2 هزار و 451 بقعه متبرکه و امامزاده با اقامه نماز جماعت و برپایی 810 خیمه معرفت و هزاران مراسم سوگواری و عزاداری در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، تعزیه و مرثیه سرایی  واطعام سوگواران و عزاداران از محل نیات موقوفات مرتبط از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی است، گفت: در این راستا، یکی از ویژه برنامه‌های مهم سوگواره  بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا است که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی محفل انس با قرآن، مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه‌های معرفت برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف اظهار کرد: در این زمینه همچنین  برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است تا در راستای اهداف قیام و جنبش ظلم ستیزانه امام حسین (ع) نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری و جمعیت سوگوار برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی توضیح داد: همزمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهداف قیام سید و سالار شهیدان در 3100 بقعه و امامزاده در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، را برگزاری «شام غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ختم قرآن و برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی در یک هزار و 700 امامزاده و بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین