|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۸۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
علاوه بر این وزیر اقتصاد با تأکید بر ترخیص کالاهای مانده در گمرک متعلق شرکت آذرآب، گفت: تعیین حسابرس و بررسی وضعیت صورت حساب‌های موجود برای بورس باید در دستور کار واقع شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داد: مطالبات کارگران دو شرکت هپکو و آذرآپ از فردا (پنجشنبه) پرداخت می شود.

 علی ربیعی که با دستور رئیس جمهور برای پیگیری مشکلات کارگران دو شرکت هپکو و آذرآب به اراک سفر کرده است در صفحه توئیتر خود نوشت: «از مهمترین اعتراضات در هپکو و آذراب معوقات است. امروز همراه با نمایندگان کارگران در اراک اعلام کردم از فردا پرداخت بخش عمده این مطالبات آغاز می‌شود.»

ربیعی در سفر به استان مرکزی با آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دیدار کرد و اعلام کرد تا رفع کامل مشکلات هپکو و آذرآب از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنم.

بر اساس این گزارش، کارگران این دو شرکت از ماه‌ها قبل به دلیل مطالبات معوق دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند که در نهایت جلسه ای مشترک بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی برای پیگیری مشکلات این کارگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت با وزرای اقتصاد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی، استاندار و نمایندگان استان مرکزی در خصوص مشکلات شرکت آذرآب، مقرر شد پس از برگزاری مجمع و تعیین تکلیف مدیریت این شرکت، اقداماتی به منظور تقسیط بدهی این شرکت به تامین اجتماعی و امور مالیاتی، ترخیص مواد اولیه شرکت بدون نیاز به ضمانت‌نامه بانکی در گمرک، پرداخت تسهیلات رونق تولید و جلوگیری از لغو قراردادهای این شرکت انجام شود.

نظارت سازمان خصوصی سازی بر تعهدات مالک هپکو به اجرای مفاد قرارداد واگذاری، پرداخت حقوق و دستمزد کارگران و پیگیری و نظارت بر قراردادهای هپکو و ارایه گزارش روزانه در این مورد از مهمترین اقداماتی بود که مقرر شد در خصوص هپکو انجام شود.

همچنین محمد شریعتمداری در این نشست به معاون امور صنایع خود دستور داد تا تمامی قراردادهای موجود در شرکت های هپکو و آذرآب را نظارت و پیگیری کند و با جدیت تأکید کرد: ارایه گزارش روزانه در این خصوص ضروری است و آقای صالحی نیا در راستای حل و فصل قراردادهای دارای مشکل اقدام کند.

علاوه بر این وزیر اقتصاد با تأکید بر ترخیص کالاهای مانده در گمرک متعلق شرکت آذرآب، گفت: تعیین حسابرس و بررسی وضعیت صورت حساب‌های موجود برای بورس باید در دستور کار واقع شود.

از سوی دیگر تصمیم مدیران هپکو مبنی بر تعدیل نیمی از نیروهای این شرکت از مهمترین گلایه‌های نماینده کارگران هپکو بود که در این نشست مطرح شد.

نماینده کارگران شرکت هپکو، مدیریت را مشکل اصلی این کارخانه اعلام کرد و گفت: بخشی از مشکلات به وجود آمده برای این شرکت با تعامل با دستگاه‌هایی از جمله شهرداری و وزارت راه و شهرسازی قابل حل است و جلوگیری از واردات دستگاه‌های راه‌سازی قابل تولید داخل نیز به این موضوع کمک می کند.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین