|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
یدیعوت احارونت نوشت: "رابرت اينهورن" مشاور سابق اوباما گفت که انتخابات آتی کنگره بدین معناست که اوباما سعی می کند توافق با ایران را پس از برگزاری انتخابات اما پیش از سوگند و افتتاحیه منعقد کند.
"رابرت اينهورن" مشاور سابق اوباما گفت که انتخابات آتی کنگره بدین معناست که اوباما سعی می کند توافق با ایران را پس از برگزاری انتخابات اما پیش از سوگند و افتتاحیه منعقد کند.

یدیعوت احارونت نوشت: "رابرت اينهورن" مشاور سابق اوباما گفت که انتخابات آتی کنگره بدین معناست که اوباما  سعی می کند توافق با ایران را پس از برگزاری انتخابات اما پیش از سوگند و افتتاحیه منعقد کند.

 "رابرت اينهورن" کارشناس هسته‌ای آمريکا و مشاور سابق اوباما تأکید کرد اگر قرار باشد توافقی با ایران امضا شود، این اقدام پس از انتخابات کنگره آمریکا در ماه دسامبر و قبل از سوگند یاد کردن کنگره جدید در ماه ژانویه 2015 صورت خواهد گرفت. پس می‌توان زمان انرا در زمستان عنوان کرد.

وی افزود: علت این کار اینست که اوباما نمی خواهد سیاست او در مورد ایران نقطهی اصلی انتخابات باشد. اوباما سعی خواهد کرد توافق با ایران پیش از افتتاحیه کنگره جدید و از دست رفتن اکثر کرسی‌های دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان صورت گیرد.

اینهورن در ادامه مصاحبه خود با این روزنامه صهیونیستی گفت: دسترسی به توافق با تهران در ضرب‌الاجل 20 ژوئیه برای قدرت های جهانی کاری بسیار مشکل است. بخصوص اینکه دور آخر مذاکرات، با نتیجه دلخواه طرفین پایان نیافت. آنها امید داشتند در پاره‌ای از مسائل از جمله تأسیسات اراک به توافق برسند، ولی این اتفاق نیافتاد.

وی افزود: طرفین انتظارات خود را سبک و سنگین خواهند کرد و در نهایت درخواهند یافت که شانس توافق در مدت زمان تعیین شده بسیار کم است. به نظر من آنها در پایان مهلت تعیین شده را تمدید خواهند کرد.
منبع: تیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین