|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
یک بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی که بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز که ناظر بر اصلاح روش هاست، به این شکل خواهد بود که بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییردهیم.
 وزیرآموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنیادین کاملا پیاده و مستقر شود بسیاری از مشکلات و تنگناهای آموزش و پرورش را بر طرف می کند.

 سید محمد بطحایی در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: بخش بزرگی از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به این خاطر است که نتوانسته ایم مفاد سند تحول را پیاده و اجرایی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شکل می گیرد، گفت: یک بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی که بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز که ناظر بر اصلاح روش هاست، به این شکل خواهد بود که بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییردهیم.

بطحایی با بیان این که مدرسه باید کانون فرهنگی و تربیتی باشد، خاطرنشان کرد: مدرسه کانون و محور اساسی تعلیم و تربیت است و امکانات بیرون آموزش و پرورش باید مکمل و عامل جنبی و تکمیلی این موضوع باشد درحالی که امروز برعکس شده است و این مساله باید تصحیح شود.

مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زیر نظام مدیریت و راهبری از اصلی ترین و محوری ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین است و به نوعی به همه ابعاد و بخش های مرتبط با سند تنه می زند و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با همه آنها دارد. به این خاطر باید آن را بسیار جدی و مجکم گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی تصریح کرد: سعی شده است که در تدوین و تولید زیر نظام ها، انسجام، درهم تنیدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند حفظ  و تقویت شود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین