|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۶
کد خبر: ۱۸۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
حدود دوسال قبل احمد توكلي با اتهاماتي مشابه بنده و به دنبال مطالبي كه در سايت الف نوشته بود از سوي دادستان به تبليغ عليه نظام و توهين به قوه قضاييه متهم شد. اما نكته جالب اين است كه دادگاه دكتر توكلي با اتهاماتي مشابه بنده، علني و در حضور هيات منصفه انجام شد و اصحاب رسانه نيز در دادگاه ايشان حضور داشتند در حالي كه دادگاه بنده غيرعلني و پشت درهاي بسته برگزار شد.
روز گذشته دادگاه صادق زيبا كلام برگزار شد. اين استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران كه به دنبال شكايت دادستان از وي در مورد مصاحبه‌اش با رادیو دویچه‌وله در خصوص بازداشت آقای حسین فریدون، برادر ريیس‌جمهور ، در دادگاه محاكمه شد، در مورد دادگاه روز گذشته واتهامات وارده و همچنين روند رسيدگي به پرونده به «قانون» مي‌گويد: دادگاه روز گذشته در ادامه پرونده شكايتي است كه دادستان عليه بنده به به‌دنبال مصاحبه بنده با رايو دويچه‌وله آلمان كرده بود و تشويش اذهان عمومي، تبليغ عليه نظام، متهم ساختن قوه قضاييه به سياسي برخوردكردن، اتهامات اصلي بود كه در دادگاه وارد شد.

زيبا كلام ادامه داد: بنده در دادگاه ضمن رد اين اتهامات عنوان كردم موارد مطرح شده در مصاحبه به اين‌گونه نبوده و متهم كردن صادق زيباكلام به تبليغ عليه نظام، اتهام درستي نيست. زيرا بنده در اين سال‌ها آماج حملات مخالفان نظام تحت عنوان تشويق مردم به شركت در انتخابات يا تلاش در جهت پايداري نظام بوده‌ام حال چگونه است كه بنده را به تبليغ عليه نظام متهم مي‌كنند؟

وي با گلايه از غيرعلني بودن دادگاه خود اعلام كرد: حدود دوسال قبل احمد توكلي با اتهاماتي مشابه بنده و به دنبال مطالبي كه در سايت الف نوشته بود از سوي دادستان به تبليغ عليه نظام و توهين به قوه قضاييه متهم شد. اما نكته جالب اين است كه دادگاه دكتر توكلي با اتهاماتي مشابه بنده، علني و در حضور هيات منصفه انجام شد و اصحاب رسانه نيز در دادگاه ايشان حضور داشتند در حالي كه دادگاه بنده غيرعلني و پشت درهاي بسته برگزار شد.

زيباكلام با بيان اينكه همه مسئولان بايد انتقاد پذير باشند، ادامه داد: انتقاد ديگر بنده به اتهامات وارده از سوي مدعي‌العموم مطرح كردم اين بود كه يك ماه پيش در جريان بررسي كابينه جديد دولت شاهد بوديم ، به مدت دوهفته نمايندگان مجلس مطبوعات و خبرگزاري‌ها و ائمه جماعات و... هر انتقادي را نسبت به دولت مطرح مي‌كردند. حتي گاهي اوقات نيز از سوي دولت اين مطالب رد و عنوان مي‌شد كه خلاف واقع بوده است و هيچ گاه نيز از افرادي كه اين مطالب را عنوان مي كردند شكايت نشد و اين افرادمحاكمه نشدند. حال سوال بنده اين است كه با فرض اينكه بنده مطالبي را در مصاحبه خود با دويچه وله مطرح كرده باشم كه البته نگفتم، اين صحبت‌هايك صدم مطالبي نبوده كه تاكنون درباره عملكرد دولت روحاني در چهارسال گذشته مطرح كرده‌ام. حال چرا بايد با بنده اين‌گونه برخورد شود؟ وي با بيان اينكه آزادي، مردم سالاري و دموكراسي ايجاب مي كندكه انتقاد پذير باشيم خاطرنشان كرد: به هرحال اتهاماتي كه به بنده نسبت داده شده بود را وارد ندانستم و از خود در برابر اين موضوع دفاع كردم. پس از دو ساعت نيز ختم دادرسي اعلام شد. حال نيز منتظر هستم تا ببينم قاضي چه رايي صادر خواهد كرد. اميدوارم قاضي بنده را از اتهامات وارده تبرئه كند زيرا با تمام وجود معتقدم هيچ خطايي مرتكب نشده‌ام.

زيبا كلام در خاتمه در مورد نحوه رفتار قاضي و مستشاران در دادگاه نيز گفت: در دادگاه رفتار بسيار محترمانه‌اي داشتند و بنده را در جايگاه استاد دانشگاه ديده و محاكمه كردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین