|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۸۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
معارضان عربستانی، اظهارات وزیر خارجه سعودی در سازمان ملل درباره مسئله فلسطین را بیانگر قریب‌ الوقوع بودن عادی‌سازی روابط میان این رژیم و اشغالگران قدس قلمداد کردند.
 معارضان عربستانی، اظهارات وزیر خارجه سعودی در سازمان ملل درباره مسئله فلسطین را بیانگر قریب‌ الوقوع بودن عادی‌سازی روابط میان این رژیم و اشغالگران قدس قلمداد کردند.

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است نزاع عربی اسرائیلی طولانی‌ترین نزاعی است که منطقه در تاریخ معاصر آن شاهد است، ادامه نزاع عربی اسرائیلی هیچ توجیهی ندارد به ویژه در سایه توافق بین المللی درباره راه حل مبتنی بر دو دولت، و متکی به قطعنامه‌های بین المللی و ابتکار عربی(طرح سازش ارائه شده از سوی رژیم آل سعود)به اینکه دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تشکیل شود.

یک معارض عربستانی در توئیتی نوشته است پس از این اظهارنظر وزیر خارجه سعودی، گمان می‌کنم که عادی‌سازی کامل در روابط میان حکومت سعودی با رژیم صهیونیستی نزدیک‌تر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم، روابط سری قدیمی میان آنها اخیرا علنی شد.

با توجه به آنچه سه ماه پیش مجتهد افشاگر معروف اخبار و گزارش‌های مربوط به پشت پرده آل سعود درباره نقش عادل الجبیر در عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل گفته بود، وی امروز در سازمان ملل هیچ توجیهی برای ادامه نزاع عربی اسرائیلی نمی‌بیند یعنی بر ضرورت سازش با رژیم اشغالگر تاکید می‌کند.

کاربری در توئیتر اینگونه نوشته است : اعلام رسمی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، بهانه عادی‌سازی،‌وجود توافق بین المللی درباره راه حل است، در گذشته، زمین در مقابل صلح بود و ائتلاف ضد تروریسم حماس(آل سعود، جنبش مقاومت حماس را تروریستی خوانده است)

اما کاربری که به نظر می‌رسد به نفع ارتش سایبری ایجاد شده از سوی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی فعالیت می‌کند، در اظهارنظر عجیبی مدعی شده است که پیامبر(ص) با یهودیان معاهده منعقد کرد، بنابراین هیچ مشکلی ندارد اگر ما با اسرائیل معاهده(سازش) منعقد کنیم.

کاربر دیگری هم به طنز یا از روی جدیت چنین نوشته است : شیرین‌ترین اخباری است که می‌شنویم، ان شاء‌الله برای گردشگری به اسرائیل(فلسطین اشغالی) می‌رویم.

کاربر دیگری که وابسته به ارتش سایبری بن سلمان است، نوشته است : ما و اسرائیل را در حال حاضر مقابله با دشمن واحدمان یعنی ایران و دنباله‌روهای آن همچون حماس، دور هم جمع و متحد کرده است، این ارتباط برای دفع خطر عظیمی از مسلمانان و کشورهایشان در برابر فارس‌های مجوس جایز است.

یحیی عسیری فعال حقوق بشر عربستانی نوشته است : گمان می‌کنم، همه این خیانت را می‌دانند، آیا جاهلانه‌تر و احمقانه‌تر از این عبارت دیده‌اید که «هیچ توجیهی برای نزاع وجود ندارد»، آن هم در سایه وجود اشغالگری، درست است آنها(آل سعود) شکست خورده‌اند، ولی جهالت شما افراطی است.

عسیری همچنین با انتقاد از رژیم آل سعود گفته است : کی با هم گفت‌وگو کنیم، حکومت سعودی چه زمانی با مردم خود گفت‌وگو می‌کند؟ آیا امکان همزیستی ما با این رژیم سرکوبگر وجود دارد که با بازوهای دینی حذفی و رسانه‌ای گمراه‌کننده تحریک کننده خود سرکوب می‌کند؟

سعدالفقیه معارض برجسته سعودی درباره آنچه از سوی آل سعود و رسانه‌هایش به عنوان روز ملی گفته می‌شود، نوشت : امروز جز سه نفر، هیچ کس دیگر روز ملی(سالروز اشغال کامل عربستان از سوی آل سعود و اعلام حکومت پادشاهی عربستان سعودی) را جشن نخواهد گرفت: 1- کسی که به هر شکلی از رژیم نفع می‌برد2- احمق جاهل حزب باد که نمی‌داند چه می‌کند 3- کم‌عقل که تمام هم و غمش، رقص و آواز به هر قیمتی است.

سعدالفقیه درباره تلاش رژیم آل سعود برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم نوشته است : محمد بن سلمان در مسئله رابطه با اسرائیل چه قصد و هدفی را دنبال می‌کند؟ پاسخ آن، رابطه نزدیکی است که شبیه رابطه با آمریکاست و صرفا بحث عادی‌سازی نیست.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین