|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
سید جواد حسینی‌ کیا، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر با اذن و موافقت فرمانده معظم کل قوا قابل خبر داد.
 سید جواد حسینی‌ کیا، عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی از اجرای قانون کسر خدمت فرزندان ایثارگر با اذن و موافقت فرمانده معظم کل قوا قابل خبر داد.

سید جواد حسینی‌ کیا با اشاره به آخرین وضعیت قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر بر اساس قانون برنامه ششم و راهکار حل این مسئله گفت: در قانون برنامه ششم آمده است که این کار با اذن و موافقت فرمانده معظم کل قوا قابل اجراست نمایندگان ستادکل نیروهای مسلح به نمایندگی از مقام معظم رهبری در این جلسات حضور پیدا می کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در جلسات دوجانبه به تفاهم رسید و اگر ضرورت ایجاب کند که بخشی از این قانون تعدیل شود مجلس باید همراهی کند و اگر ظرفیت این کار وجود دارد ستاد کل نیروهای مسلح باید با مجلس همکاری کند.

وی با بیان اینکه کسر خدمت فرزندان ایثارگر حداقل خدمت از سوی مجلس شورای اسلامی به خانواده ایثارگران بود، خاطرنشان کرد: از آن جایی که در حوزه نظامی قوانین باید با اذن مقام معظم رهبری باشد این موضوع در قانون برنامه ششم نیز آمده و با توجه به ظرفیت های این حوزه پیش بینی می شود که این امر صورت گیرد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه تصریح کرد: آمار فرزندان ایثارگرانی که مدنظر فراکسیون است، با آماری که ستادکل نیروهای مسلح ارائه می دهد، متفاوت است و در صورتی که آمار فراکسیون مورد توجه قرار گیرد، این عدد خیلی قابل توجه نیست.

وی ادامه داد: آماری که ستاد کل نیروهای مسلح درباره افراد مشمول این قانون در اختیار دارد، بسیار بیشتر از آمار مجلس است از این رو باید با برگزاری جلساتی این موضوع تعیین تکلیف شود و نتیجه نهایی مشخص شود که امیدواریم با آغاز به کار مجلس، دوباره این موضوع را پیگیری کنیم تا به سرانجام برسد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص تعامل مجلس با ستادکل نیروهای مسلح گفت: هر دونگاه مبتنی بر خدمت به جامعه ایثارگری است و فراکسیون ایثارگران نیز پیگیر این قضیه است که امیدواریم این موضوغ فرجام خوبی داشته باشد و بتوانیم با یکدیگر به تفاهم برسیم.

گفتنی است؛ بر اساس بند 11 ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه،فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه، فرزندان آزادگان به ازای هرماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه و فرزندان جانبازان به ازای هردرصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه برخوردار شده اند.

منبع : خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین