|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۷۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۵
آخرین خبرها از روند تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۷ حاکی از آن است که بخشنامه بودجه در سازمان برنامه و بودجه نهایی شده و احتمالا امروز در جلسه ستاد اقتصادی به امضای رئیس‌جمهوری خواهد رسید.
 آخرین خبرها از روند تدوین لایحه بودجه ۱۳۹۷ حاکی از آن است که بخشنامه بودجه در سازمان برنامه و بودجه نهایی شده و احتمالا امروز در جلسه ستاد اقتصادی به امضای رئیس‌جمهوری خواهد رسید.

 با شروع پاییز، سازمان برنامه و بودجه با وضعیت متفاوت‌تری مواجه می‌شود. زمانی که باید سازوکارهای تدوین لایحه بودجه سال بعد آماده شده و دستگاه‌ها پیش‌بینی مالی یک ساله خود را آماده و در اختیار  این سازمان  قرار دهند تا در مجموع لایحه بودجه تدوین و در ۱۵ آذرماه توسط رئیس‌جمهوری به مجلس برود.

آخرین اطلاعات دریافتی در رابطه با روند تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از این حکایت دارد که بخشنامه بودجه آماده و امروز یکشنبه در ستاد اقتصادی دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت تایید نهایی به امضای رئیس‌جمهوری می‌رسد و طی یکی دو روز آینده به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. در بخشنامه بودجه چارچوب پیش‌بینی منابع و مصارف و اهداف دولت از تهیه بودجه سال بعد مشخص شده و سازمان‌ها بر اساس آن پیش ‌بینی مالی سال خود را انجام می‌دهند.

همچنین قرار است در ستاد اقتصادی دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره چارچوب کلی بودجه سال آینده از جمله سقف منابع و هزینه‌ها و فرضیات آنها توضیحاتی ارائه کنند. ظاهرا صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه‌ای در دستور کار دولت خواهد بود.

 در حالی طبق قانون دولت باید تا ۱۵ آذرماه لایحه بودجه سال بعد را به مجلس تقدیم کند که ظاهرا طبق زمان‌بندی انجام شده از سوی سازمان برنامه و بودجه قرار است برای سال جاری لایحه بودجه در تاریخ ۱۲ آذرماه یعنی سه روز زودتر از موعد نیز به مجلس تقدیم شود.

در رابطه با بودجه ۱۳۹۷ این موضوع مورد توجه است که باید بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در دستور کار قرار داشته باشد چرا که طبق بند (پ) ماده (۷)قانون برنامه ششم توسعه دولت باید در هر سال ۲۰ درصد از بودجه دستگاه‌ها را براساس بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد تهیه و تنظیم کند که اکنون با توجه به اینکه سال آینده، سال دوم اجرای برنامه ششم است باید تا ۴۰ درصد بودجه دستگاه‌ها بر مبنای عملکرد تهیه شده باشد، اما این مساله وجود دارد که در سال جاری ۲۰ درصد مورد تاکید برنامه ششم  کاملا اعمال نشد چرا که لایحه بودجه پیش از تصویب و اجرایی شدن برنامه ششم توسعه تدوین شده بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین