|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۷۹۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار در نخستین روز هفته گرامی داشت دفاع مقدس تجلیل شدند.
 هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار در نخستین روز هفته گرامی داشت دفاع مقدس تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا آیین تقدیر از هنرمندان عرصه مقاومت و ایثار به همت بنیاد روایت فتح در حوزه هنری با حضور علی نصیریان، بیژن نوباوه، علیرام نورایی، منیر قیدی، مهدی فقیه، علیرضا داوود نژاد، سید محمود رضوی ، رسول نجفیان، سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین، محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی برگزار شد.

در این آیین رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه فعالیت خود را در سینما از اواسط دهه 60 در جبهه و با مستند سازی آغاز کرده است گفت: در آن زمان ایثارگری و جانبازی ها را تصویر گری کردیم در همان دوران نیز برای بالا برای سینما پیش بینی می کردیم که هنوز به آن نرسیدیم. حال امروز چیزی نیست که به دنبال آن بودیم، فیلم هایی با موضوعات دفاع مقدس هر سال تعدادشان کمتر می شود. به سینما آوردن مردم و جذب مخاطب مهم شده است.

حیدریان با بیان اینکه سال گذشته فقط 6 فیلم با موضوع دفاع مقدس ساخته شده خاطر نشان کرد: افزایش تولیدات در این زمینه وظیفه ماست اما آثار تولید شده نیز با سیر نزولی در کمیت و کیفیت است. در چند سال اخیر جبهه و غربت بار دیگر خودش را نشان داده است.

همچنین سردار غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به همزمانی آغاز ماه محرم و هفته دفاع مقدس تصریح کرد: بزرگان هنر اسلامی از جمله یل هنر ایران علی نصیریان در این مراسم حاضر هستند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه جغرافیا و زمان عاشورا بسیار کوتاه بود اما تاثیر آن تا قیامت بشر را تحت تاثیر قرار می دهد خاطر نشان کرد: دفاع مقدس مثال کوچکی از عاشورا است که صبر، عشق، محبت، از خود گذشتگی، وفاداری و هر آنچه در کربلا بود را می توان در آن دید.

وی با بیان اینکه هیچ شک و تردیدی نیست که حماسه کربلا توسط اهل هنر به نسل های آینده منتقل شد گفت: باید مانند رزمنده ایفای نقش کند فهم و بصیرت یک ملت را منتقل کند.

وی تاکید کرد: اهل هنر باید جلوه های ایثار را از تابلوی عظیم عاشورا منتقل کنند زیرا مردم هنر دوست، با ذوق و با فهم هستند و ما می توانیم اوج ایثار و نجابت ایرانی را با زبان هنر به مردمان دنیا معرفی کنیم چون زبان گویایی است.

در این آیین از هنرمندانی که سال گذشته آثار فاخر تولید کردند تقدیر شد که برخی از آنان در سالن حضور نداشتند.

محمد خزایی برای تهیه کنندگی فیلم های سینمایی امپراتور جهنم و به وقت شام

ابراهیم حاتمی کیا برای کارگردانی فیلم های سینمایی به وقت شام و بادیگارد

علی نصیریان برای بازی در فیلم سینمایی امپراتور جهنم

سعید ملکان برای تهیه کنندگی فیلم سینمایی ویلایی ها

منیر قیدی برای کارگردانی فیلم سینمایی ویلایی ها

طناز طباطبایی برای بازی در فیلم سینمایی ویلایی ها

سید محمود رضوی برای تهیه کنندگی فیلم سینمایی سیانور

بهروز شعیبی برای کارگردانی فیلم سینمایی سیانور

محمد حسین مهدویان برای کارگردانی فیلم سینمایی ماجرای نیمروز

سعید سعدی برای تهیه کنندگی آثار دفاع مقدس

ابوالقاسم طالبی برای کارگردانی فیلم سینمایی یتیم خانه ایران

علیرام نورایی برای بازی در فیلم سینمایی یتیم خانه ایران

سید حامد حسینی برای تهیه کنندگی فیلم سینمایی سرو زیر آب

پرویز شیخ طادی برای کارگردانی فیلم سینمایی امپراتور جهنم

شیخ طادی هنگام دریافت جایزه با انتقاد از وضعیت نامناسب آسایشگاه اعصاب و روان جانبازان گفت: بیش از 10 سال پیگیر وضعیت این افراد بودم اما نتوانستم کاری برای آنها بکنم و سامانی به شرایطشان بدهم.

وی با بیان اینکه طی این سال ها تقدیرهای زیادی از جانبازان شده است اما فقط با زبان و در حد کلام افزود: آنها در یک انفرادی در باغ شهریار نگه داری می شوند که نه تنها استاندارد نیست بلکه در هیچ جای دنیا چنین آسایشگاهی وجود ندارد. جانبازان اعصاب و روان نمی توانند از خود دفاع و وضعیت اطراف را تحلیل کنند.

این کارگردان سینما اضافه کرد: این افراد نباید در وضعیتی باشند که اقدام به خودکشی یا فرار کنند اما اوضاع بر همین منوال است.

شیخ طادی با تاکید براینکه خود این افراد باید در چنین مراسم هایی حاضر باشند نه اینکه تنها از نام آنها تقدیر شود گفت: جانبازان به ویژه جانبازان اعصاب و روان نباید مشکلی در زمینه دارو داشته باشند هر کسی که این افراد را به جبهه ها فرستاده امروز باید به کمک آنها بیاید.

در این آیین از کتاب پوسترهای مقاومت با عنوان و آن دقایق آبی با 48 پوستر دفاع مقدس، کلیپ و نماهنگ جدید رسول نجفیان با نام میرن آدم ها با یاد شهدا و کتاب عمار حلب مجموعه خاطرات شهید محمدحسین محمدخانی است رونمایی شد.

در ادامه از خانواده های شهدای مدافع حرم از جمله شهیدان شیردل، خدادادی، سیرت نیا، سهرابی، رضایی، یزدانی، نوروزی، عسگری، عبدالهی، کریمی، مشجری تجلیل شد.

همچنین از مستند سازان عرصه دفاع مقدس روایت فتح از سید احسان اصغر زاده، مصطفی سیفی، محسن اسلام زاده، امیرحسین نوروزی، سید هاشم موسوی، روح الله رفیعی، حمید عبدالله زاده، وحید فراهانی، ناصر نادری، مهدی نعمت اللهی، حسین مومن، بابک تهرانی، ابوالفضل دمیرچی لو، سعید صادقی تقدیر شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین