|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
شب گذشته در بخشی از نقاط شهر کرمانشاه بوی نامطبوعی پیچیده شده بود که این وضعیت منجر به بستری شدن 6 نفر از شهروندان در بیمارستان شد.
  شب گذشته در بخشی از نقاط شهر کرمانشاه بوی نامطبوعی پیچیده شده بود که این وضعیت منجر به بستری شدن 6 نفر از شهروندان در بیمارستان شد.

جلسه ستاد بحران استانداری کرمانشاه روز شنبه با حضور استاندار و اعضا در سرسرای امید استانداری تشکیل شد تا با همفکری مسوولان منشاء بوی بد و آزاردهنده در شهر کرمانشاه شناسایی شود.
 
مرکز فوریت های پزشکی کرمانشاه ساعت 2 و 30دقیقه بامداد شنبه با چند تماس شهروندان کرمانشاهی مبنی بر گازگرفتگی مواجه می شود و این موضوع تا نزدیک به سحرگاه ادامه می یابد، اورژانس تعدادی را سرپایی مداوا می کند و مسوولان استان برای یافتن منشاء این بوی بد بسیج می شوند.
 
استاندار کرمانشاه در ابتدا با بیان اینکه بررسی علت بوی بد موجود در فضای شهر کرمانشاه دلیل اصلی تشکیل این جلسه است گفت: جمعه شب در بخشی از نقاط شهر کرمانشاه بوی نامطبوعی پیچیده شد که موجب رنجش و آزار شهروندان شده اگرچه این بو از سال گذشته در این شهر وجود دارد.
 
اسدالله رازانی با بیان اینکه شب گذشته شرایط برای برخی از شهروندان در بخش هایی از شهر بغرنج بوده و از اورژانس کمک گرفته بودند، افزود: این موضوع باید توسط دستگاه های ذیربط با جدیت مورد بررسی قرار گیرد و منشاء این بود مشخص شد.
 
وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد منشاء این بو، فاضلاب سطح شهر، بوی بد رودخانه آبشوران و قره سو و یا تاسیسات شرکت های گاز و نفت و یا پالایشگاه باشد، گفت: این موارد در حد احتمال و حدس و گمان است و موضوع باید به صورت کارشناسی و از طریق تجهیزات تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
 
رازانی یادآور شد که در بخش هایی از شهر کرمانشاه از جمله اطراف استانداری، فرهنگیان، ترمینال کاویانی، هتل پارسیان این بو از سال گذشته به صورت مقطعی استشمام می شود افزود: این بو سال گذشته به مدت 6ماه قطع شد اما اکنون باز به مشام می رسد.
 
وی با بیان اینکه این بو آزار دهنده است و زندگی جاری مردم را مختل کرده است تاکید کرد این وضعیت قابل قبول نیست و دستگاه های مربتط باید با جدیت وارد عمل شوند.

** 6نفر بستری شدند
 
مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بامداد شنبه نزدیک به 50نفر از مردم جلو درب سازمان آتش نشانی کرمانشاه برای اعتراض به بوی بد موجود در اطراف منازل خود تجمع کرده بودند گفت: این بوی بد از کمربندی اسلام آباد غرب، کیهانشهر، میدان فردوسی، شریعتی، شهرک صادقیه به مشام شهروندان خورده بود.
 
رضا محمدیان افزود: 6نفر شب گذشته بستری شدند و نیروهای اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی هم برای بستری احتمالی شهروندان بیمارستان های امام خمینی (ره) و امام رضا (ع) را آماده کرده بودند که حوالی ساعت پنج صبح بو برطرف شد و شرایط عادی گشت.
وی افزود: تاکنون منشاء این بو مشخص نشده است.

**بو مربوط به گاز طبیعی نیست
 
سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این جلسه گفت که بوی موجود در فضای شهر مربوط به گاز شهری نیست و اگر می بود سیستم های هوشمند ما آن را به سرعت گزارش می دادند.
 
آرش رضایی شهردار کرمانشاه نیز اظهار کرد: در نقطه ای از کیانشهر برخی افراد به صورت غیرقانونی اقدام به سوزندان کابل و سیم می کنند که دود ناشی از آن منجر به آلودگی در سطح شهر می شود که درخواست برخورد با این افراد را داریم.
 
فرماندار کرمانشاه نیز گفت که ما بررسی کردیم که مربوط به گاز شهری نیست و به منهول های فاضلاب به عنوان منشاء این بو مشکوک هستیم.
 
مدیرعامل شرکت نفت کرمانشاه نیز با بیان اینکه این بو ناشی از تاسیسات نفت نیست اما گفت که موضوع را به صورت ویژه بررسی می کنیم.
 
چند تن از مسوولان از جمله مدیر و کارشناس محیط زیست کرمانشاه نیز معتقد بودند که بوی بد جمعه شب مربوط به یک دستگاه بونکر بوده که در سراب قنبر کرمانشاه اقدام به باز کردن شیرهای کرده و از آنجاییکه تانکر در حال حرکت بوده ، بو در سطح شهر برای ساعاتی پیچیده است.
 
مدیرکل محیط زیست کرمانشاه منشاء بوی بد در شهر کرمانشاه را مربوط به رودخانه قره سو و کارخانه بازیافت زباله دانست و گفت: محیط زیست این مورد را از سال گذشته بررسی کرده و به این نتیجه رسیده ایم که منشاء بو این 2 محل است اما بازهم این موضوع را بررسی می کنیم.
 
مدیرعامل شرکت بازیافت زباله کرمانشاه با رد هرگونه انتشار بوی بد ناشی از فعالیت این شرکت در شهر کرمانشاه گفت: این شرکت هشت کیلومتر از شهر کرمانشاه دور است و بوی بد آن وارد شهر نمی شود.
 
هایده شیرزادی افزود: بوی بد در شهر مربوط به دریچه های فاضلاب و رودخانه قره سو است که باید نسبت به ساماندهی این دو بخش اقدام شود.

**بخشی از بوی بد شهر ناشی از فاضلاب است
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه بوی بد در کمربندی شرقی کرمانشاه مربوط به فاضلاب است گفت: ما قبول داریم که بوی بد این منطقه مربوط به فاضلاب است و در حال راه اندازی ایستگاه پمپاژ شماره سه هستیم و تا کمتر از 2ماه دیگر مشکل بوی بد در این نقطه از شهر را نخواهیم داشت.
 
استاندار کرمانشاه در جمع بندی این موضوع 2 فرض برای بوی بد شهر کرمانشاه اعلام کرد و گفت: این بو یا ناشی از فعالیت مجموعه تاسیسات نفتی و گازی و خطوط لوله آنها است و یا به آتش زدن کابل و سیم در برخی از نقاط شهر بر می گردد که باید هرچه سریعتر منشا آن مشخص شود.
 
رازانی دستور داد کمیته ای چندجانبه با حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست، آب و فاضلاب شهری، هواشناسی و مدیریت بحران استانداری تشکیل شود و تا پایان این هفته نتیجه این بو مشخص گردد.
 
وی گفت: احتمال اینکه بو ناشی از فعالیت کارخانه بازیافت زباله به دلیل بُعد مسافت آن باشد، کم است و این مورد تقریبا منتفی است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین