|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۷۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۲۰
از سال گذشته که در اینجا گردهم آمده بودیم تا امروز کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه یمن ادامه یافت و بمباران مدارس؛ بیمارستانها، زیرساخت ها و مناطق مسکونی این کشور ادامه پیدا کرده است.
  معاون امورحقوقی و بین المللی وزارت امورخارجه با تاکید بر حمایت قاطع ایران از حفظ تمامیت ارضی، حاکمیت و وحدت ملی عراق در چارچوب قانون اساسی این کشور، بار دیگر مخالفت صریح دولت جمهوری اسلامی ایران با انجام همه پرسی در اقلیم کردستان را بیان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سیدعباس عراقچی روز31 شهریور1396 در نشست هماهنگی وزرای امورخارجه عضو سازمان همکاری اسلامی OIC که همه ساله در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل تشکیل می شود، شرکت و مواضع کشورمان را در مسایل جهان اسلام به ویژه میانمار، فلسطین، یمن، سوریه ومخالفت با انجام همه پرسی در کردستان عراق را بیان کرد.

عراقچی درآغاز سخنان خود با اشاره به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب به حج که در آن به مسئولیت نخبگان سیاسی، دینی و فرهنگی در جهان اسلام برای ' ایجاد وحدت ' تاکید فرموده بودند ، گفت که از نظر ایران سازمان همکاری اسلامی مناسب ترین جایگاه بروز و تمرین این وحدت است. وی با اشاره به اهمیت وحدت در مقابل رژیم صهیونیستی گفت : از آنجایی این وحدت اهمیت بیشتری می یابد که رژیم صهیونیستی بی پروا و بدون ترس از مجازات به تجاوزگری خود ادامه داده و هر روز بر دامنه آن می افزاید. آخرین نمونه آن تلاش این رژیم برای تحریف ماهیت اسلامی بیت المقدس وقدس شریف بودکه بامقاومت قهرمانانه مردم فلسطین عقب رانده شد.

عراقچی با اشاره به ادامه جنگ در یمن گفت: از سال گذشته که در اینجا گردهم آمده بودیم تا امروز کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه یمن ادامه یافت و بمباران مدارس؛ بیمارستانها، زیرساخت ها و مناطق مسکونی این کشور ادامه پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: شیوع بیماریهای واگیردار که پیامد این حملات و محاصره یمن است به شدت گسترش یافت. براساس گزارشهای تایید شده سازمان ملل متحد، حملات هوایی نیروهای ائتلاف مسئول اصلی وضعیت مصیبت بار در یمن هستند.

عراقچی با اشاره به جنایات نظامیان میانمار علیه اقلیت مسلمان روهینگیا که وی ان را 'پاکسازی نژادی 'توصیف کرد، خواستار توقف فوری این جنایات شد.

 عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در اجلاس سازمان همکاری های اسلامی؛ اتهامات عربستان را پاسخ داد.

عراقچی گفت: تاریخ جنایات ائتلاف به رهبری عربستان  علیه زنان، مردان و کودکان را در یمن از یاد نخواهد  برد.

  عراقچی  در بخشی دیگر از صحبت های خود  در این اجلاس با اشاره به اهمیت وحدت بین کشورهای اسلامی گفت :سازمان همکاری اسلامی مناسب ترین جایگاه بروز و تمرین این وحدت است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین