|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۱۷۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
امروز هم دشمنان انقلاب به سرکردگی آمریکا از طرق مختلف و بویژه جنگ‌های نیابتی درصدد شکست محور مقاومت به محوریت ایران هستند، اما تاکنون ناکام مانده‌اند و زین پس هم ناکام خواهند ماند.
 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: تجاوز به ایران برای هرکشوری، سرنوشتی بهتر از صدام را در برنخواهد داشت. امروز هم دشمنان انقلاب به سرکردگی آمریکا از طرق مختلف و بویژه جنگ‌های نیابتی درصدد شکست محور مقاومت به محوریت ایران هستند، اما تاکنون ناکام مانده‌اند و زین پس هم ناکام خواهند ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، سرلشکر باقری در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس، عنوان کرد: رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی هرگاه به مشکلی برمی‌خوردند با توسل به ائمه اطهار بویژه سیدالشهدا(ع) به موفقیت نائل می‌آمدند. دفاع مقدس به عنوان برگ زرین از تاریخ انقلاب،اگر مورد تکرار و یادآوری و موشکافی قرار نگیرد و سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل نشود، دچار تحریف، انحراف و فراموشی خواهد شد. بنابراین بر ما واحب است رسالت سنگین ترویج فرهنگ دفاع مقدس را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در جریان انقلاب اسلامی، ارتش با تصمیم درست به ملت پیوست و موجبات پیروزی انقلاب را فراهم کرد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب تمامی توطئه‌های دشمن برای شکست انقلاب بی‌نتیجه ماند، تا اینکه دنیای استکبار متوسل به جنگ نیابتی با تجهیز رژیم بعثی عراق علیه ایران شد. ۳۵ کشور با حمایت از عراق در جنگ علیه ایران، مشارکت کردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: دشمن با توجه به غافلگیری در ابتدا پیشروی‌هایی کرد، اما با مقاومت ملت حرکت‌های آفندی دشمن، بعد از چهار ماه متوقف شد و با ساماندهی ساختارهای دفاعی کشور و پشتیبانی ملت، ایران جنگ را با موفقیت و بدون دادن ذره‌ای از خاک خود به پایان رساند.

وی افزود: امروز هم به برکت چنین مقاومتی سربلندیم و امن‌ترین کشور در منطقه ناامن خاورمیانه هستیم. تجاوز به ایران برای هرکشوری، سرنوشتی بهتر از صدام را در برنخواهد داشت. امروز هم دشمنان انقلاب به سرکردگی آمریکا از طرق مختلف و بویژه جنگ‌های نیابتی درصدد شکست محور مقاومت به محوریت ایران هستند، اما تاکنون ناکام مانده‌اند و زین پس هم ناکام خواهند ماند.

سرلشکر باقری با اشاره به اختلافات قومی و مذهبی در برخی کشورهای اسلامی، تبعیت از اصل ولایت فقیه را ضامن بقای نظام و انقلاب دانست و گفت: مقاومت در تمامی ابعاد آن همچون اقتصاد، فرهنگ، سیاست و غیره از دروس دفاع مقدس برای ماست. امروز هم تمامی سیاست‌های نظامی ما در جهت تحقق اصل بازدارندگی نظامی است و بیش از آن هم در دکترین دفاعی ما جایی ندارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین