کد خبر: ۱۷۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، فناوری اطلاعات باید رشد پنج برابری داشته باشد، پیشنهاد کرد نمایشگاهی دائمی برای ارائه خدمات ۵G در حوزه‌های مختلف ایجاد شده و همچنین اپراتورها حجم محدودی از اینترنت رایگان را در مکان‌های عمومی به مشترکان ارائه دهند.
 محمدجواد آذری جهرمی در گردهمایی فرصت‌های اقتصادی نسل ۵ و اولین آزمایش شبکه کامل ۵ G در کشور، با بیان اینکه کشورهای مختلف دنیا در توسعه فناوری اطلاعات عمدتا یک برنامه استراتژی دارند که توسعه را شکل می‌دهد، گفت: امروز توسعه تکنولوژی با توسعه فرهنگ همسان و همزمان شده است. نمی‌توان بخشی از توسعه را انجام داد و از بخش‌های دیگر غافل شد زیرا آسیب‌های فراوانی دارد.

وی با اشاره به توسعه فناوری G ۵ اظهار کرد: با آمدن G ۵ بخش اعظمی از خدمات سنتی در حال تبدیل به خدمات نوین هستند و ما شاهد کاهش تاخیر و افزایش پهنای باند هستیم. با توسعه این فناوری ارزش بازار فضای مجازی در دنیا بزرگ می‌شود.

لزوم رشد پنج برابری IT در برنامه ششم توسعه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این فناوری ها سبک زندگی را عوض می‌کنند، رفاه را افزایش و مفهوم حاکمیت را تغییر می‌دهند، افزود: شاید ۱۰ سال در برابر تغییرات ایستادگی شد اما در سه سال گذشته این موضوع جبران شده است. در برنامه ششم توسعه آمده است که بخش مخابرات باید رشد ۲.۵ برابری و در حوزه فناوری اطلاعات باید رشد ۵ برابری داشته باشیم.

جهرمی ادامه داد: نیاز مردم در حال رشد است و مردم ما نیازمند هستند از خدماتی که در یک گوشه دنیا عرضه می‌شود، استفاده کنند. اگر ما برای توسعه نیاز مردم فکر نکنیم و ابزار را فراهم نکنیم، بازار ما در اختیار بازار بین‌الملل قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ایجاد نمایشگاه دائمی G ۵

وی با بیان اینکه باید توسعه پایدار داشت و همزمان با رشد فناوری‌هایی مانند G ۵ به رشد فرهنگ فکر کرد، افزود: باید از ظرفیت موجود برای بهبود و رفاه مردم، حل مشکل اشتغال و توسعه پایدار تلاش کرد. ما درخواست داریم نمایشگاهی دائمی ایجاد شود تا بخش‌های مختلف از جمله بانک مرکزی، کشاورزی و صنعت از این فناوری استفاده کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به شکایات مردم از کم فروشی اپراتورها گفت: مردم با فعالیت اپراتورها رفاه خوبی پیدا کردند و لازم است این رفاه افزایش یابد. درباره تعرفه و کم فروشی شکایاتی وجود دارد که البته رگولاتوری آنها را تایید نمی‌کند بلکه می‌گوید مردم نمی‌توانند مصرف خود را کنترل کنند و آپدبت خودکار برنامه‌ها و دانلود ویدیو حجم زیادی می‌گیرد. لبته اپراتورها باید این آمار را در اختیار مشترکان قرار دهند، زیرا رضایت مشترکان مباهات اپراتور است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین