|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های اخیر، رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند و روزبه‌روز رقابت میان این شرکت‌ها بر سر اضافه کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید در محصولات خود، داغ‌تر از گذشته دنبال می‌شود.
 در این بین، شرکت‌ها برای جلب توجه خریداران، آخرین محصولات خود را با نمونه‌های مشابه تولید شده مورد مقایسه قرار داده و بر نقاط قوت محصولات خود و در عین حال، نقاط ضعف محصولات رقیب تاکید می‌کنند.

به عنوان مثال، سال گذشته و پس از اتفاقاتی که برای گلکسی نوت 7 پیش آمد، موتورولا با انتشار ویدیویی تبلیغاتی، ایمنی بالای باتری محصولات خود را به رخ کشید و عنوان کرد که این باتری‌ها هرگز منفجر نمی‌شوند. اگرچه این شرکت، حرفی از سامسونگ و گوشی بخت برگشته این کمپانی نزد، اما مثل روز روشن بود که این ویدیو، گلکسی نوت 7 و ضعف عملکرد مهندسان سامسونگ را نشانه رفته است.

حال به‌نظر می‌رسد که شرکت هواوی نیز چنین رویه‌ای را درخصوص پرچمدار امسال کمپانی اپل یعنی آی‌فون X در پیش گرفته است. همان‌طور که می‌دانید تکنولوژی Face ID تعبیه شده در این گوشی، نتوانست در مراسم رونمایی با موفقیت قفل گوشی را باز کند و همین مسئله، بهانه انتشار این ویدیو را به دست هواوی داده است.

این شرکت چینی به‌تازگی ویدیویی را منتشر کرد که در آن، علاوه بر اشاره به رونمایی از میت 10 در تاریخ 16 اکتبر، دلقکی کارتونی را نشان می‌دهد که فرآیند شناسایی چهره آن توسط قابلیت Face ID با موفقیت انجام نمی‌شود و از کاربر خواسته می‌شود تا دوباره امتحان کند. اگرچه نامی ‌از اپل در این ویدیوی کوتاه برده نشد، اما یادآور لحظه‌ای است که قابلیت Face ID گوشی آی‌فون X نتوانست چهره کریگ فدریگی را شناسایی کند. البته فدریگی توانست پس از گذشته چند دقیقه و در تلاش سوم، آی‌فون X را با چهره خود آنلاک کند؛ اما همین مسئله برای هواوی کافی بود تا قابل اعتماد نبودن این قابلیت را به رخ بکشد.

در انتهای این ویدیو، هشتگی با مضمون «گوشی مجهز به هوش مصنوعی واقعی» به همراه تاریخ 16 اکتبر برای رونمایی از این محصول، درج شده است. اسمارت‌فون مورد انتظار همان میت 10 خواهد بود که از پردازنده قدرتمند کایرین 970 مجهز به فناوری هوش مصنوعی بهره خواهد برد. گفتنی است این چیپست پیشرفته به واحد پردازش عصبی مجهز شده که می‌تواند در پردازش اطلاعات مربوط به قابلیت‌های مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی مفید واقع شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین