|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۸
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر هشدار داد
کد خبر: ۱۷۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال بودجه اختصاص یافته برای بیمه سلامت و درمان معتادان ۷۹ میلیارد تومان است.
 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: امسال بودجه اختصاص یافته برای بیمه سلامت و درمان معتادان ۷۹ میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا، پرویز افشار 28 شهریور ماه در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی معضل بسیار مهم ملی در سطح کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی معضلی ملی و حتی فرا ملی است و برای رفع آن باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده کرد.

افشار با بیان اینکه آموزش پیشگیری از اعتیاد در مهدهای کودک و مدارس حائز اهمیت است، تأکید کرد: این مهم باید در دانشگاه‌های کشور هم وسعت یابد و مردم نیز در این امر دخیل شوند تا نتایج مطلوب‌تری به دست آید.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طریق شورای اجتماعی کشور و 450 میلیون تومان از طریق معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر برای پاکسازی مناطق آلوده اعم از فضاهای اطراف مدارس و فضاهای عمومی تخصیص داده شده است.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هم اکنون در 122 دانشگاه کشور طرح همیار دانشجو در حال اجراست و تلاش می‌شود در سال جاری این تعداد افزایش یابد.

وی افزود: با تغییر مصرف معتادان از شیشه به سمت حشیش و ماری‌جوانا، احتمال کشت این مواد مخدر در مناطق صعب‌العبور مانند چهارمحال و بختیاری نیز وجود دارد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر از ساماندهی معتادان متجاهر خبر داد و گفت: طرح ساماندهی معتادان و خرده‌‎فروشان در کل کشور باید مجدانه اجرایی شود.

افشار با تأکید بر اینکه حجم مشکل و انبوه آسیب‌های اجتماعی می‌طلبد که سازمان‌های مردم نهاد غیر دولتی در کشور افزایش یابند، تصریح کرد: در این راستا مطالبات هر استان در این حوزه احصاء شده و به معاونت مالی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای پرداخت ابلاغ می‌شوند.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی برای معتادان بهبودیافته در کشور به منظور کاهش آسیب‌ها در خانواده آنان را ضروری دانست و گفت: تسهیلات ویژه برای کارفرمایانی که معتادان بهبود یافته را به کار گیرند در نظر گرفته شده و دولت به ازای هر فرد ۱۰ میلیون تومان  تسهیلات به کارفرمایان ارائه می‌دهد و همچنین  60 درصد بیمه آنان را نیز متقبل می‌شود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه امسال بودجه اختصاص یافته برای بیمه سلامت درمان معتادان ۷۹ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: لازم است بخشی از برنامه طرح تحول نظام سلامت به درمان و به طور ویژه پیشگیری از اعتیاد گسترش یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین