|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۷۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوعات منطقه ای، بین المللی و برجام را محورهای مطرح شده در دیدارهای دوجانبه با مقامات سایر کشورها دانست و بر ضرورت احترام به قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.
 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوعات منطقه ای، بین المللی و برجام را محورهای مطرح شده در دیدارهای دوجانبه با مقامات سایر کشورها دانست و بر ضرورت احترام به قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف روز دوشنبه به وقت محلی در حاشیه دیدار بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به خبرنگاران گفت: هم در ملاقات رئیس جمهوری و هم در ملاقات بنده محور اصلی منطقه است و البته درباره برجام هم بحث های خوبی شده است.

وی ادامه داد: وضعیت در سوریه،عراق و یمن به خصوص موضوع رفراندوم کردستان عراق مطرح شده و در همه ملاقات ها تاکید همه طرف ها بر ضرورت احترام به قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق بوده است.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: ضرورت این که رفراندوم انجام نشود و با مذاکرات همه طرف های عراقی، موضوعات داخلی عراق پیش برود.

ظریف تصریح کرد: البته در ملاقات های دوجانبه، به طور طبیعی روابط دوجانبه هم مورد بررسی قرار می گیرد. رئیس جمهوری با نخست وزیر سوئد ، رئیسان جمهوری فرانسه، اتریش و بولیوی دیدار داشته اند که عمدتا هم بحث های منطقه ای و بین المللی و هم روابط دوجانبه بوده است.

وی در عین حال به مساله برجام هم اشاره کرد و افزود: البته درباره برجام تاکید بر حفظ و رعایت برجام و مذاکره ناپذیر بودن آن، هم توسط جمهوری اسلامی و هم طرف های مذاکره، تاکید شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: فردا کمیسیون مشترک برجام در سطح کارشناسان برگزار می شود.

ظریف درباره جلسه وزیران ایران و 1+5 هم توضیح داد: در جلسه ای که حدود خرداد ماه امسال در وین در سطح معاونان کمیسیون مشترک برجام انجام شد، تصمیم گرفته شد که اگر وقت وزرا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل اجازه دهد، این جلسه در سطح وزرا برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد توانسته اند هماهنگ کنند و جلسه کمیسیون مشترک در سطح وزرا در روزهای آینده برگزار می شود.

محمد جواد ظریف به همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز گذشته به منظور شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شده است.

وی تا کنون علاوه بر وزیر امور خارجه انگلیس، با وزیر خارجه سوئد و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت و گو کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین