|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۷۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که لایحه جدید انتخابات مراحل تصویب را طی می کند، بیان کرد: با تصویب این قانون مردم می توانند در انتخابات به جای این که اسم 30 نفر از یک حزب را بنویسند نام حزب را یادداشت کنند.
معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: بدبینی سیاسی نسبت به فعالیت احزاب در کشور باید زدوده شود.

 مجید خورشیدی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی احزاب و تشکلهای سیاسی استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری، با بیان این که رسانه ها در سیاست داخلی نقش موثر دارند، افزود: باید از رسانه ها به ویژه رسانه ملی کمک گرفت تا بدبینی سیاسی نسبت به احزاب زدوده شود، باید به جایی برسیم عمل سیاسی بار ارزشی مثبت داشته باشد.

وی با بیان این که حزب مهمترین نهاد سیاسی در سیاست و حکومت دموکراتیک است، تصریح کرد: احزاب برای دست یافتن به قدرت سیاسی باید پشتیبانی مردم را به همراه داشته باشند.

معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور، بر رابطه دو سویه و دموکراسی بودن در احزاب تاکید کرد و گفت: حزبی موفق است که بدنه اجتماعی و پشتوانه و همراهی مردمی به همراه داشته باشد.
وی، شکل دادن به افکار عمومی، معرفی نامزدها در انتخابات و سازمان دادن به انتخابات را برخی از کارکرد احزاب برشمرد و گفت: داشتن تشکیلات پایدارمرکزی، وجود شعبه هایی مرتبط با مرکز در کشور، داشتن پشتیبانی مردمی و کوشش برای دست یافتن به قدرت سیاسی برخی از شرط های لازم برای تشکیل حزب است.

خورشیدی ادامه داد: نزدیک کردن افکار به همدیگر، تسهیل حکومت پارلمانی، تدوین سیاست های عمومی، بالا بردن اعتبار قوه مقننه، تبدیل حکومت طبقاتی به حکومت مردمی و هماهنگی و انسجام ملی بخشی از کارکردهای غیرسیاسی احزاب است.

وی با اشاره به این که در کشور بیش از 247 حزب داریم، گفت: این تعداد حزب در کشور داریم، ولی تعداد اعضای بعضی از حزب ها به تعداد انگشتان دست است.

معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که لایحه جدید انتخابات مراحل تصویب را طی می کند، بیان کرد: با تصویب این قانون مردم می توانند در انتخابات به جای این که اسم 30 نفر از یک حزب را بنویسند نام حزب را یادداشت کنند.

در ادامه نشست حمزه امرایی رئیس اداره احزاب و تشکل های سیاسی وزارت کشور به تشریح قانون جدید احزاب و بخشنامه جاری پرداخت و افزود : قانون جدید به لحاظ مشخص کردن ساز و کار نظارت بر فعالیت تشکل های سیاسی و نیز مدنظر قرار دادن حداقل ویژگی های ضروری برای تشکیل احزاب و تشکل های سیاسی نسبت به قانون سابق مطلوب تر است.

به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی تشریح قانون جدید نحوه فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی با حضور مسئولان دفاتر سیاسی فرمانداری های استان، معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور، رئیس اداره احزاب و تشکل های سیاسی وزارت کشور و نمایندگانی از احزاب مختلف استان سمنان برگزار شد.

قانون مربوط به احزاب در سال 60 تدوین شد و سال گذشته قوانین بازنگری شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین