|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۱۷۹۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
196 کشور در سراسر جهان وجود دارد و هر یک از فرهنگ، تمدن و زبان منحصر به فردی برخوردارند. در مقایسه کشورها با یکدیگر به نکاتی برخورد می‌کنیم که سبب تمایز و برتری یکی از آنها نسبت به دیگری است.
  196 کشور در سراسر جهان وجود دارد و هر یک از فرهنگ، تمدن و زبان منحصر به فردی برخوردارند. در مقایسه کشورها با یکدیگر به نکاتی برخورد می‌کنیم که سبب تمایز و برتری یکی از آنها نسبت به دیگری است.

-مصر
مصر، قدیمی ترین کشور دارای حکومت است و از تمدنی بسیار کهن برخوردار می باشد. این کشور برای نخستین بار در سال 3100 پیش از میلاد تحت حاکمیت قرار گرفت.

-روسیه
روسیه از قدرت نظامی بسیار بالایی برخوردار است و ارتش این کشور یکی از قدرتمندترین ارتش‌های جهان به شمار می‌رود.
گفتنی است ارتش روسیه 21 هزار تانک دارد. این در حالی است که ارتش آمریکا تنها 16 هزار تانک دارد.
همچنین روسیه از نظر تولید اکسیژن در جایگاه نخست قرار دارد؛ زیرا 25 درصد از کل اکسیژن جهان در جنگل های سیبری تولید می شود.

-مغولستان
مغولستان، کم تراکم ترین کشور دنیا از نظر جمعیت به شمار می آید. تا آنجا که در هر مایل مربع 4 نفر زندگی می کنند و بسیاری از مردم این کشور همسایگان خود را نمی شناسند.

-نیجریه
مردم نیجریه کمترین امید به زندگی را دارند تا آن جا که می توان گفت حداکثر سن مردم این کشور، 49 سال است.

-اوکراین
اوکراین بیشترین میانگین کاهش جمعیت را دارد و پیش بینی می شود در سال 2050 شمار ساکنان این کشور 30 درصد کاهش یابد.

-مالت
کشور مالت در برهه ای از زمان دچار مشکلات اقتصادی و افزایش هم زمان جمعیت شد. در نتیجه بسیاری از ساکنان آن مجبور به ترک کشور شدند و در کشورهای دیگر سکونت گزیدند. از این رو می توان گفت مالت کشوری است که بیشتر ساکنان آن بیرون از مرزهای این کشور به سر می برند.

-سنگاپور
سنگاپور بزرگ ترین کشور بدون مزرعه است و اقتصاد این کشور به فعالیت های کشاورزی اتکایی ندارد.

-کانادا
کانادا بیش از سایر کشورهای دنیا دانشجو دارد و می توان گفت 50 درصد افرادی که در این کشور تحت آموزش قرار می گیرند، دانشجو هستند.

-سومالی
بیشترین جنگ و درگیری در سراسر دنیا در سومالی به وقوع می پیوندد. هر چند عراق در این زمینه با سومالی شباهت زیادی دارد، اما میزان جنگ و درگیری در این کشور فراتر از بقیه کشورهاست.

-افغانستان
افغانستان بیشترین تولید تریاک را به خود اختصاص داده است. تا آنجا که می توان گفت 95 درصد از تریاک مصرفی در سراسر جهان در این کشور تولید می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین