|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۷۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای نگران اوضاع میانمار باید تحریم‌های هدفمند و یک تحریم‌ تسلیحاتی علیه ارتش این کشور برای پایان دادن به کمپین پاکسازی قومیتی خود اعمال کنند.
 دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به حملاتی که موجب فرار ۴۱۰ هزار روهینجایی به بنگلادش شده است،‌ خواستار تحریم‌های هدفمند و یک تحریم تسلیحاتی علیه ارتش میانمار شد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، تازه‌ترین دور از خشونت‌ها در ایالت راخین در غرب میانمار از ۲۵ اوت و زمانی آغاز شد که "شبه‌نظامیان" روهینجایی به ایست‌های پلیس و یک کمپ ارتش حمله کرده و موجب کشته شدن حدود ۱۲ تن شدند.

ناظران حقوق بشری و مسلمانان روهینجایی می‌گویند، نیروهای امنیتی میانمار و بوداییان راخین موجی از خشونت با هدف بیرون کردن جمعیت مسلمانان به راه انداخته‌اند. ارتش میانمار تاکید دارد نیروهایش عملیات پاکسازی علیه "ارتش رهایی آراکان"، یک گروه شورشی روهینجایی را اجرا می‌کنند اما شواهد نشان‌دهنده پاکسازی قومی مسلمانان است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد، نیروهای امنیتی میانمار محکومیت جهانی را نادیده می‌گیرند و زمان آن فرا رسیده تا تدابیر سخت‌تری اعمال شود تا دیگر ژنرال‌های میانماری نتوانند آن را نادیده بگیرند.

این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای نگران اوضاع میانمار باید تحریم‌های هدفمند و یک تحریم‌ تسلیحاتی علیه ارتش این کشور برای پایان دادن به کمپین پاکسازی قومیتی خود اعمال کنند.

در همین حال آنگ سان سوچی، رهبر دولت میانمار به شدت تحت فشار است تا واکنش قاطعی نشان دهد. او همچنین قرار است فردا سه‌شنبه برای اولین بار درباره این بحران سخنرانی کند.  

از سوی دیگر دیده‌بان حقوق بشر از "کشورهای نگران" خواست تا ممنوعیت مسافرتی و توقیف دارایی علیه مقام‌های امنیتی میانمار که به نقض حقوق شهروندان متهم هستند، اعمال کنند. آنها همچنین خواستند تا تحریم‌های تسلیحاتی موجود شامل فروش انواع تجهیزات نظامی، آموزش و همکاری شود. همچنین یک ممنوعیت برای تراکنش‌های مالی با شرکت‌های میانماری تحت کنترل ارتش اعمال شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین