|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۷۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰
مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی لایحه ای است که بانکهای خارجی طرف همکاری با کره شمالی را از سیستم مالی آمریکا اخراج می کند.
 مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی لایحه ای است که بانکهای خارجی طرف همکاری با کره شمالی را از سیستم مالی آمریکا اخراج می کند.

به گزارش هیل، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در حال بررسی لایحه ای است که در صورت نهایی شدن، هر بانک خارجی را که با کره شمالی مراوده داشته باشد، از سیستم مالی آمریکا اخراج می کند.

این لایحه پاسخی به توسعه دامنه فعالیت های هسته ای-موشکی پیونگ یانگ تلقی می شود.

هدف اصلی این لایحه که از حمایت فراحزبی برخوردار است، منزوی کردن هرچه بیشتر «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی از راه اعمال فشار اقتصادی بر متحدین بین المللی این کشور عنوان می شود.

البته وقتی پای رابطه با چین به میان بیاید، تصویب چنین لایحه ای می تواند هزینه های اقتصادی و سیاسی سنگینی را متوجه ایالات متحده کند.

با این حال، «اندی بار» رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان مدعی است برای متوقف کردن تهدیدهای کره شمالی باید بیش این تلاش کرد. بانکهای خارجی می توانند به نفع کره شمالی یا آمریکا داد و ستد کنند اما نمی توانند همزمان این کار را انجام دهند.

چین حمایت نظامی و اقتصادی مستقیم به کره شمالی ارائه می کند. در همین حال ادعا می شود این کشور میزبان شرکت هایی است که کره شمالی از آنها برای پولشویی و قاچاق استفاده می کند. این در حالی است که اداره کنترل دارایی های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا که تحریم ها را مدیریت می کند، می تواند فهرست این شرکت ها و بانک ها را ارائه دهد اما کارشناسان می گویند برای شناسایی آنها نیازمند کمک بیشتری از جانب چین هستند.

گفتنی است دولت واشنگتن تلاش می کند چین و روسیه را عامل اصلی جسارت بخشیدن به کره شمالی نشان دهد حال آنکه این کشورها همواره ضمن همراهی با تحریم های شورای امنیت، بر اهمیت تلاش جمعی و مذاکره برای حل بحران شبه جزیره کره تاکید کرده اند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین