|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
فیس بوک تصریح کرده است که اطلاعات و جزییات مفصلی را در این زمینه در اختیار رابرت مولر - بازرس ویژه پرونده مذکور - گذاشته است و این کار بر مبنای حکم رسمی دادگاه صورت گرفته است.
 یکی از مقامات فیس بوک اعلام کرد که اطلاعات شرکت‌های آگهی دهنده روسی را تحویل دولت آمریکا داده است.

 به نقل از وب سایت تک کرانچ به دنبال بالا گرفتن اعتراض یهودیان به انتشار آگهی‌های ضد یهودیت و نژاد پرستانه، شرکتهای تکنولوژی نظیر گوگل و  فیس بوک از مقابله با این گونه آگهی ها و صاحبان آنها خبر دادند.

دولت آمریکا قصد دارد با همکاری شرکت فیس بوک، عوامل هک شبکه های رایانه ای وابسته به دولت روسیه، آگهی های ضد یهودیت در فیس بوک توسط شرکت های روسی و همچنین سرورهای مورد استفاده در جریان برگزاری انتخابات ایالات متحده آمریکا را شناسایی کند.

کاخ سفید آمریکا ادعا می کند هکرهای روسی در سال 2016 به طور گسترده ای در مراسم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کرده‌اند. دولت آمریکا در تلاش است تا هویت این شرکت ها و هکرهای روسی را فاش کرده و هر چه سریعتر آنها را شناسایی کند.  

قانون گذاران آمریکا بدنبال وضع قانون جدیدی برای مقابله با خرید تبلیغات فیس بوک توسط شرکت های مختلف برای تحریف روند های سیاسی – اجتماعی هستند. در تازه ترین مرحله از این تحقیقات نیروها و عوامل اطلاعاتی آمریکایی در تلاش برای بررسی نحوه استفاده هکرهای روسی از عرصه های تبلیغاتی غول های تکنولوژی در ایالات متحده آمریکا نظیر فیس بوک و گوگل هستند و امیدوارند بتوانند از این طریق سرنخ هایی پیدا کنند.

فیس بوک تصریح کرده است که اطلاعات و جزییات مفصلی را در این زمینه در اختیار رابرت مولر - بازرس ویژه پرونده مذکور -  گذاشته است و این کار بر مبنای حکم رسمی دادگاه صورت گرفته است.

آژانس‌های امنیتی- اطلاعاتی آمریکا از تلاش‌های سایبری روسیه در طول مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا برای کمک به پیروزی دونالد ترامپ سخن می‌گویند. روسیه این موضوع را همواره رد کرده است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین