|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
در قانون اساسی کشور توجه خاصی به اهل کتاب به‌ویژه دین مسیحیت شده است و ریشه فکری دارد و دردی که در همگان وجود دارد بین همگان مشترک است و نمی‌تواند دردی جز تروریست‌ها باشد.
  رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع مسیحیان ارومیه گفت: علاوه بر مسلمانان در سوریه و عراق، مسیحیان نیز در شرایط بحرانی و تروریستی منطقه مورد ظلم قرار گرفته اند.

 علی لاریجانی صبح یکشنبه درجمع مسیحیان کلیسای ننه مریم ارومیه با بیان اینکه امروز تروریسم درد مشترک تمام ادیان و تمام کشورها است اظهارداشت: شارهایی به مسیحیان در مناطق مختلف کشورهایی همانند سوریه وارد شده و آثار مقدس آنان را تخریب کرده‌اند و برخی را زندان کرده بودند.

وی ادامه داد: در همین راستا ما با مسئولان سوری صحبت کردیم تا مشکلات آنان را برطرف کنند و باید همگان دست‌به‌دست هم دهیم تا بلای تروریسم را از منطقه خارج کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تروریسم به عنوان بزرگترین بلای منطقه موجب رنجش همه اقوام و ادیان شده است گفت: تروریست ها را باید در سایه وحدت از این منطقه بیرون کنیم.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه والای کتاب های آسمانی به ویژه کتاب مسیحیان در آموزه های اسلامی، اظهار داشت: در قرآن کریم سوره ها و آیه های فراوانی درباره حضرت مسیح، حضرت مریم و معجزه های آن حضرت وجود دارد که نشان دهنده نگاه نزدیک اسلام به مسیحیت است.

لاریجانی همچنین با اشاره برخلاف تبلیغاتی که علیه مسیحیت می‌شود این دین نشانگر عمق فکر توحیدی است افزود: در قانون اساسی کشور توجه خاصی به اهل کتاب به‌ویژه دین مسیحیت شده است و ریشه فکری دارد و دردی که در همگان وجود دارد بین همگان مشترک است و نمی‌تواند دردی جز تروریست‌ها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خوشحالی از اینکه در مراسم مذهبی و عبادی مسیحیان ارومیه شرکت کرده است افزود: برایمان بسیار مسرت بخش است که در روز عبادت در کلیسا در بین مسیحیان حضور داشته باشیم.

وی افزود: کلیسای ننه مریم یکی از اماکن مقدس است که قدمت بسیار بالایی دارد و محل رجوع آشوریان و مسیحیان عزیز است و در تفکر اسلامی تردید نیست که به اهل کتاب مخصوصا مسیحیان توجه نشود.

لاریجانی اضافه کرد: بسیار خوشحالم که مسئولان استانی به میراث کهن دینی و تاریخی توجه خاصی دارند تا بتوانند آن را برای آینده ذخیره کنند و یک موضوع فرهنگی ارزشمند را به وجود می‌آورد و از استاندار آذربایجان غربی و شهردار ارومیه نهایت تشکر را دارم و تقاضا می‌کنم نیاز چنین مناطقی را برطرف کنند.

کلیسای ننه مریم دومین کلیسای جهان پس از «بیت لحم» است و هر یکشنبه آشوریان برای ادای فرایض دینی به این کلیسا می آیند.

کلیسای ننه مریم که به شرق آشور نیز شهرت دارد و در خیابان خیام ارومیه و در محوطه ای بزرگ قرار گرفته و در سالیان متمادی یک محوطه جدید برای کلیسا و یک برج جدید نیز در کنار آن احداث شده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین