|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۷۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس شیوع شناسی که بهزیستی در خصوص اعتیاد انجام داده، 4.5 درصد 15 تا 64 ساله‌های کشور درگیر معضل اعتیاد هستند.
 رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بر اساس شیوع شناسی که بهزیستی در خصوص اعتیاد انجام داده، 4.5 درصد 15 تا 64 ساله‌های کشور درگیر معضل اعتیاد هستند.

انوشیروان محسنی بندپی در همایش "مسئولیت اجتماعی" که امروز (25 شهریور) در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در هر نظامی به دلیل نابرابری که در فرصت‌ها وجود دارد، عده‌ای دچار سختی و معضل می‌شوند.

وی همه بخش‌های مختلف جامعه از جمله حاکمیت، مردم و سازمان‌های مردم نهاد را مسئول رسیدگی به این قشر دانست و تاکید کرد: اگر هر فردی بخواهد به مشکل فردی خود بپردازد شاید روزی خود او هم درگیر این معضلات شود، زیرا هیچ فردی جدا از جامعه نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از رشد آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و ...در کشور یاد کرد و ادامه داد: باید آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیریم و همه برای حل آن پای کار بیاییم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمارهایی از برخی آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: بر اساس شیوع شناسی که بهزیستی انجام داده 4.5 درصد افراد بالای 15 تا 64 ساله درگیر اعتیاد هستند.

وی همچنین از فوت سالانه 15 هزار نفر بر اساس تصادفات جاده‌ای و معلول شدن عده زیادی در همین تصادفات یاد کرد و افزود: معضل دیگری که با آن مواجه هستیم طلاق است که آمار زنان سرپرست خانوار را هم افزایش می‌دهد.

محسنی بندپی در ادامه با بیان اینکه 47 درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، تاکید کرد: این امر باعث افزایش آمار زنان سرپرست خانوار می‌شود که اقتصادی بسیار شکننده و در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی دارند.

در دولت تدبیر و امید مستمری مددجویان 3.4 برابر بیشتر شد

وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در دولت تدبیر و امید با حمایت مستمر مجلس شورای اسلامی برای حمایت از اقشار ضعیف و مددجو انجام شده، خاطرنشان کرد: یکی از این اقدامات افزایش 3.4 برابری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: در شرایطی که در اوج درآمدهای نفتی قرار داشتیم به خانوار یک نفره 53 هزار تومان و خانواره پنج نفره به بالا 100 هزار تومان مستمری پرداخت می‌شد و اکنون با وجود کمبود اعتبارات، کمک هزینه خانوار تک نفره به 148 هزار  تومان و خانوار پنج نفره به بالا به 460 هزار تومان رسیده است.

به گفته محسنی بندپی، رئیس جمهور به دلیل تاکیدی که بر گسترش خدمات اجتماعی دارد، حتی قول افزایش پنج برابری مستمری مددجویان تا پایان برنامه ششم توسعه را نیز داده است.

اورژانس اجتماعی جلوی 5000 خودکشی را گرفته است

وی توسعه خدمات اورژانس اجتماعی با حمایت مجلس را نیز از دیگر اقدامات مثبت انجام شده در این مدت دانست و گفت: مرکز فوریت‌های اجتماعی در هشت سال قبل تعطیل بود و در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به آن شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه فعالیت اورژانس اجتماعی نقش بسزایی در کاهش طلاق، خودکشی و دیگر آسیب‌های اجتماعی در کشور داشته است، اظهار کرد: با مداخلات تخصصی اورژانس اجتماعی در سال 94 از چهار هزار مورد و در سال 95 از پنج هزار مورد خودکشی جلوگیری شده است.

به گفته این مسئول، در همین راستا این برنامه وجود دارد که امسال 150 مرکز اورژانس اجتماعی دیگر در کشور راه‌اندازی شود.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه نیز تا سال 95 فقط چهار شهر از اورژانس اجتماعی برخوردار بودند، اما در ابتدای سال 96 اورژانس اجتماعی شش شهر دیگر را افتتاح کردیم و سایر شهرها نیز تا آبان مجهز به اورژانس اجتماعی می‌شوند.

برای کاهش طلاق برنامه داریم

وی برنامه دیگر بهزیستی را کاهش آمار طلاق در کشور عنوان کرد و از راه‌اندازی ثبت الکترونیکی طلاق و همچنین مرکز جامع خدمات بهزیستی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق خبر داد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای کاهش طلاق در کرمانشاه هم برنامه ویژه داریم.

محسنی بندپی در ادامه بر لزوم همکاری بخش‌های مختلف خصوصا مجلس شورای اسلامی برای حمایت از بهزیستی و کارکنان این بخش تاکید کرد و گفت: کارکنان بهزیستی کمترین دریافتی را دارند و تا جایی که که توانستیم برای افزایش دریافتی آنها در هیات دولت چانه زدیم و اکنون نیازمند حمایت‌های مجلس هستیم.

وی اظهار کرد: کارکنان بهزیستی با کمترین دریافتی بیشترین ارائه خدمات را دارند و نیازمند حمایت‌های بیشتری خصوصا از سوی نمایندگان مجلس در استان‌های کمتر برخوردار هستند که درد و مشکلات را بیشتر احساس می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین