|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند عاقلانه فکر کنند هیچ‌گاه اجازه درگیری با نیروهای نظامی ایران را به خود نمی‌دهند.
 مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند عاقلانه فکر کنند هیچ‌گاه اجازه درگیری با نیروهای نظامی ایران را به خود نمی‌دهند.

سردار سرتیپ محمدعلی آسودی در واکنش به طرح جدید چند مقام سیاسی و امنیتی آمریکا برای آنچه مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه عنوان کرده‌اند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب برای مقابله با توان جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی می‌کنند و مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل آمریکا تا کنون طرح‌های زیادی برای مهار توان موشکی، جنگ چریکی، سایبری، فرهنگی و... ایران تدوین کرده است.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: طرح جدید آمریکا که پیش‌نویس آن با عنوان «طرح مهار توان چریکی نیروی دریایی ایران» نام‌گذاری شده است هم یکی دیگر از طرح‌های رویاپردازانه مقامات آمریکایی برای مقابله با توان نظامی ایران است و اگر آمریکایی‌ها اگر بخواهند عاقلانه فکر کنند هیچ‌گاه اجازه درگیری با نیروهای نظامی ایران را به خود نمی‌دهند.

این رزمنده 8 سال دفاع مقدس افزود: آمریکایی به دنبال مهار و مقابله با قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند اما خوب می‌دانند که قدرت ایران روزبه‌روز در حال افزایش و تثبیت است.

وی با اشاره به مقاله هنری کسینجر وزیر پیشین خارجه و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا و یکی از برجسته‌ترین استراتژیست‌های ایالات‌متحده گفت: کسینجر در مقاله‌ای عنوان کرد که اگر قلمرو داعش با دست نیروهای مورد حمایت ایران به تصرف درآید، یک کمربند ارضی از تهران تا بیروت ایجاد می‌شود که نشان‌دهنده قدرت ایران خواهد بود.

آسودی با بیان اینکه ایران محور مقاومت در منطقه است، اظهار کرد: آمریکا و رژیم‌ صهیونیستی هر برنامه‌ریزی و تلاشی برای اهداف خود می‌کنند رهبر معظم انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران و نیروهای نظامی ایران به تبعیت ایشان، نقشه‌های آنان را نقش برآب می‌کنند و نمی‌گذارد آمریکا و اسرائیل به اهداف خود در منطقه برسند.

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه افزود: آمریکایی‌ها تا کنون طرح‌ها و نقشه‌های زیادی برای منطقه داشته‌اند اما یک سخنرانی مقام معظم رهبری همه استراتژی سلطه‌گران را بهم می‌ریزد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آمریکا و رژیم صهونیستی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی است، تصریح کرد: آمریکا از سال 1991، هشت جنگ را برای مقابله با قدرت ایران ایجاد کرد که جنگ افغانستان، عراق، نبرد 33 رژیم صهیونیستی با لبنان در سال 2006، سه جنگ در غزه از نمونه جنگ‌هایی است که آمریکا و اسرائیل در سال‌های اخیر تجربه کرده‌اند و با شکست در این جنگ‌ها، طرح جنگ نبایتی با بکارگیری افراد خشن، افراطی و تکفیری را در دستورکار خود قرار دادند.

آسودی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) تشکیل شد تا با سلطه مقابله کند و اکنون هم ایران با رهبری مقام معظم رهبری نخواهد گذاشت که نظام سلطه به اهداف خود برسد.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین موضع خود قرار دارند

مشاور نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی در هیچ مقطع زمانی در چنین ضعفی قرار نداشتند و با جرأت می‌توان گفت که آمریکا و اسرائیل در ضعیف ترین موضع خود در تاریخ قرار دارند. آمریکا در گذشته هرگاه اراده می‌کرد که اقدامی انجام دهد با عملیات روانی که داشتند ترس را به دل کشورها می‌انداختند و زمانی‌که اعلام می‌کردند ناوهواپیمابر آمریکایی قرار است به اقیانوس هند یا دریاهای دیگر برود کشورهایی که در آن منطقه قرار داشتند

وحشت می‌کردند اما اکنون تعداد زیادی از ناوهای هواپیمابر آمریکایی در اقیانوس هند و دریای عمان و... حضور دارند اما های و هوی قدیم وجود ندارد.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی هم پس از شکست مفتضحانه‌ای که در جنگ 33 روزه از نیروهای مقاومت لبنان متحمل شد دیگر جرأت حمله به لبنان نمی‌کند در صورتی‌که پیش از آن هرگاه اراده می‌کرد به جنوب بیروت حمله می‌کرد.

آسودی خاطرنشان کرد: به برکت رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا، اکنون نظام سلطه در مقابله و رویارویی با جمهوری اسلامی ایران شکست خورده و دچار سرافکندگی شده است و اکنون ایران در بهترین شرایط خود قرار دارد. این وضعیت تداعی‌کننده جمله معروف امام خمینی (ره) درباره آمریکاست که فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

به گزارش آنا، خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی نوشته است: شش مقام سیاسی و امنیتی آمریکا طرحی را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تهیه کرده‌اند. بر اساس این طرح ناوهای آمریکایی در صورت احساس خطر اجازه شلیک به قایق‌های تندروی سپاه پاسداران را دارند. جیم ماتیس؛ وزیر دفاع، رکس تیلرسون؛ وزیر امور خارجه، مک‌مستر؛ مشاور امنیت ملی و دو مقام دیگر آمریکایی طرحی را آماده کرده‌اند که به ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا ایران را تحت فشار بیشتری قرار دهد. با تصویب این طرح فرماندهان نیروی دریایی آمریکا هرگاه که فکر کنند تجهیزات یا افراد آنها در معرض خطر هستند، اجازه گشودن آتش دارند.

این طرح در نشست شورای امنیت ملی آمریکا به ترامپ ارائه شده است. دو تن از آنها گفته‌اند طرح مزبور به احتمال زیاد به تصویب خواهد رسید و تا قبل از پایان سپتامبر جزییات آن منتشر خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین